10 juni när sov kom Djävulen på besök?

Mer
5 år 9 månader sedan #1074366 av Geta
Ja, din text tyder på att du inte mår bra.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1074368 av Lelle
10 Juni- hände det. men jag minns långt mer än vad jag borde.

äsch jag får ta det till psykolog. mitt boendestöd har redan tagit igenom med.

boendestöd. fick texten. Sa: "Det är något konstigt och den var faktiskt obehaglig ändå." Hur? När kommer tillbaka bearbetar vi vidare.

"Man måste handskas med det som är farligt"!. kanske enda sättet.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1074386 av Maxjohan1983
Det finns ingen gud å ingen Djävul

Men jag var som du när då jag var din ålder. Då trodde jag på den fabeln... eller hade inte helt avfärdat den som jag har i dag.

Läs detta som jag skrev på min blogg, JUST DEN 10:e Juni
frugaljoker.blogspot.com/2018/06/religio...ahittade-pafund.html

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
5 år 9 månader sedan #1074563 av Lelle
bra text.., fick nog ihop den där frasen/koden, eller nära idag.

men det är bara bearbeta igenom och med andra. läsa många gånger - tillslut inte läskigt längre. :)
Mer
5 år 9 månader sedan #1074568 av Zoidar

Maxjohan1983 skrev: Det finns ingen gud å ingen Djävul

Men jag var som du när då jag var din ålder. Då trodde jag på den fabeln... eller hade inte helt avfärdat den som jag har i dag.

Läs detta som jag skrev på min blogg, JUST DEN 10:e Juni
frugaljoker.blogspot.com/2018/06/religio...ahittade-pafund.html


Beatles sjöng: "Imagine, no heaven above, no hell below us". Detta kan bli en frestelse för den troende. Ibland är det enklare att inte tro, för då behöver man inte ta ansvar inför Gud. En sak är säker, oavsett vad vi nu tror i frågan, så är sanning sanning. Om Jesus inte var galen eller var en lögnare, så hade han rätt när han sa att han är sanningen.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1074712 av Lelle
Frågan var vad det egentligen var som hände då. Och gamla texter från bibeln kan vara sånt som andra skrev efter den händelsen, som tröst eller för kritisera jesus till och med. Jag tror det "slog slint" på många då pga något som sades. Och jag tror den killen gick i psykos om jag ska vara ärlig, Jesus. Han utgav sig dessutom för att vara Gud. Självklart att folk blev emot då och tog bort honom.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Lelle.