Det lutar åt att det blir en sömnlös natt...

Mer
5 år 5 månader sedan #1112261 av harrypotter
Sömn är svårt men blir allt bättre med läkarens hjälp, och psykologens, kbt.
Mer
5 år 5 månader sedan #1112320 av Admin1
Har man kroniskt dålig sömn kan det vara ett tecken på att antipsykotikan ger dålig effekt.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1112363 av Nissegossen

Dave

Somnade sent inatt, vände och vred mig ett bra tag. Känner mig inte utvilad direkt.


Ligger du i sängen och inte kan somna gå upp ur sängen, sängen skall bara ligga när du skall sova. Aldrig annars. Som de som är äldre är ledordet gå upp sätt på kaffe, äldre har lite svårt med cirkuleringen av blod i hjärnan då de kan vara förkalkat i ådrorna därför rekommenderas kaffe då det vidgar ådrorna i hjärnan och därmed ökat syre i hjärnan, vilket behövs för att somna. Annars kan du motionera dig trött genom ett övningspass innan du lägger dig.En hårt arbete där du varje dag utför hårt kroppsarbete ger utan tvekan god sömn, att du motionerar gör att du får 8 bonusår längre liv

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan #1112364 av Miika
Sover som en kung på Clozapine
Mer
5 år 5 månader sedan #1112376 av Richard
Det här blev helt sjukt...
Som jag sa, jag började städa lite, sen kom manin.. Jag har städat nästan oavbrutet sen kl 00:00 i 16 timmar utan nån sömn inatt. Jag har bara köket kvar, men kollapsar nog snart. Men det hela är givetvis bara positivt.
Mer
5 år 5 månader sedan #1112401 av harrypotter
Ja alltså fick höja antipsykotikan och då blev det bättre.