Kan man ha en dold depression

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1129100 av Modesty
Kan man ha en dold depression? Om man nu inte tillåter sig att vara depressiv. Man känner sig liksom inte riktigt som sig själv men inte riktigt golvad heller eller är det negativa symptom?

Jag tog inte latudan igår så kanske är jag extra känslig därför. Jag glömde att jag är tvungen att beställa den och den var helt slut. Nu har jag tagit zyprexan istället som jag har kvar av. Kändes lite bättre i samma stund jag tog den men fick ångest av att inte ta medicinen.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1129103 av Maxjohan1983
Man kan ha en lätt depression.

1000glada.se/depressionstest/
Det är ett test

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129106 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kan man ha en dold depression
Många med åldersdemens har en dold depression.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1129108 av Modesty

Maxjohan1983 skrev: Man kan ha en lätt depression.

1000glada.se/depressionstest/
Det är ett test

Jag fick lätt depression

Geta skrev: Många med åldersdemens har en dold depression.

Jag känner mig dement!
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1129123 av Zoidar

Maxjohan1983 skrev: Man kan ha en lätt depression.

1000glada.se/depressionstest/
Det är ett test

Jag var 2 poäng från måttlig depression.

Jag känner ibland att jag inte vill sova av olika anledningar. Är det ok att vara vaken någon natt i veckan om man totalt sover normalt antal timmar på en vecka?

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129129 av Nissegossen
Har varit vaken många nätter, och det har gått bra. Det är att skilja på vanliga nätter och de med intensivt med stor kreativitet, då är man på toppen av sin tanke och jag kan med blotta viljan skapa saker med mitt synsinne.

Ofta är det så, att innan jag själv har gjort kommer det upp fixt och färdigt. Men då går larmet psykosvarning och nästa natt om jag inte sovit under dagen, så när jag skall sova drogar jag ned mig för att sova., Gör jag inte det kan det vara aktuellt att ta sig till akutpsyk. Det är skillnad på vanlig natt och den med psykosvarning.

Det är en distinkt skillnad på vaknatten en vanlig natt och en psykotisk förr ett sysselsättningsproblem, ingen dator, TV slutade sända vid midnatt, tre kanaler på radion, en säger en närradio

Det enda med behållning var Karlavagnen på P3, resten en transportsträcka tills natten var över.

Får tillägga, skittråkigt.

Även har jag tidigare haft vaknätter på viska.se, de som var vakna mådde dåligt överlag.

En gång var de en som tydligt visade att personen mådde så dåligt att det gällde personens liv. Jag ringde Isa-Alise som i sin tur väckte Admin, de två löste frågan och personen blev omhändertagen och klarade livet på det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum