Allvarliga sömnproblem

Mer
4 år 4 månader sedan #1207641 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Allvarliga sömnproblem
Jag har ett problem. När jag tagit tabletterna för att sova jag tar dessa Quetiapine 100mg/natt
Alemazin 1 st tablett, den går istället för 4st 5mg Theralen och senaste veckan har jag inte tagit någon Akineton vilket 2st på morgon 2mg likadant till lvällen jag har också Lergigan vad nu dosen är 1 st på kvällen till problemet, det är att jag är redo för att somna men jag får ingen luft är tvungen att andas med munnen öppen vilket gör mig muntorr och kan inte ligga ned. Problemet kvarstår om jag sätter mig upp men där somnar jag. Dagtid inget problem alls

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1207854 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Allvarliga sömnproblem
Om man tar Lergigan varje kväll för sömnen avtar effekten efter 3-4 dagar och man måste göra uppehåll en natt för att få effekt. Kanske bäst att hoppa över Alimazin och Lergigan och bara använda Quetiapin.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1207875 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Allvarliga sömnproblem
Tog 200 mg Quetiapine direkt men somnade inte på den dosen. Får införskaffa Theralen

Slapp andtäppa i alla fall

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208348 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Allvarliga sömnproblem

Fantasio skrev: Så du är alltså ofta vaken om nätterna, IngeF? Har du sömnmedicin? Tröttande medicin?

Ja, jeg har det, men det hjelper ikke som før.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208361 av Rrusheflower
Jag kan inte svälja tabletter längre. Kräker upp dom. Finns det sömntabletter som brustablett eller flytande? Ska ändra mina Theralen tabletter till flytande form.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208364 av Clean
Svar från Clean i ämnet Allvarliga sömnproblem
Theralen har bättre effekt flytande.
När det gäller tabletter så man kräks att man tänker på annat och skärper sig ta sig samman har hjälpt mej från att kräkas upp! Det är jättejobbigt!