Nytt ord för mycket deprimerad

Mer
4 år 3 dagar sedan - 4 år 2 dagar sedan #1247855 av Amandara
Djup depression = svart. Du känner nog som du gör för det svarta. Tror inte på binjureutmattning. Du dricker mycket kaffe för att du inte mår så bra. När man inte mår så bra behöver man en drog. För mig är det att jag tänker att jag behöver amfetamin. Uppåttjack. Aldrig provat och har inte för avsikt att. Motionera ger endorfiner = svårt amfetamin. Tro har inget att göra med psykiatriska sjukdomar. De lever sitt eget liv oavsett tro. Döm för fan inte dig själv. Psykiatriska sjukdomar är brist på eller överproduktion av signalsubstanser. Som diabetesens brist på insulin. Ett fysiologiskt tillstånd. Blanda inte ihop det med tro. Det är 2 skiljda saker. Du kan inte precis rå för att du har en sjukdom.

Vi får vara lite smarta och se till att vi får de droger vi behöver på ett naturligt sätt. Träna, bada i havet, äta rätt. Själv mår jag klart psykiskt bättre av LCHF. Stabiliserar mig. Inte haft jag vill dö tankar sen jag började med LCHF. Förutom en kväll när jag drack för mycket whisky. Annars har jag haft jag vill dö tankar varje dag i flera år. Rätt tröttsamt måste jag säga. Men fettet i LCHF smörjer upp systemet. Det är så jag upplever det. Hjärnan, tarmen och kroppen behöver fett. Har jag insett efter att ha skytt fett som pesten sen 13 års ålder. Kroppen behöver fett.
Last edit: 4 år 2 dagar sedan by Admin1.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 3 dagar sedan #1247869 av Jocke
Jag, blir "avstängd" vissa delar av de flesta dagarna! Det är sällan jag får den sinnesro jag behöver för att kunna hälla näsan över vattenytan. Visst kan matkosten och dryckesvaror påverka ens livshållning, hur mycket jag än har kämpat så har jag kvar den där depressionen av att alla vet vad jag behöver och hinner före att tillskansa sig. Livet är en lek för många, medan döden lurar en i gränslandet mellan liv och död.

Så deppimassiv stämmer inte riktigt i mitt fall, inte heller suicidaliskt stämmer. Men salongsfähig är långt ifrån den geschäft vi deprimerade lider av!

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 3 dagar sedan #1247871 av Amandara
När jag sovit dåligt eller är utmattad blir jag känslomässigt avstängd. Systemet orkar inte hur mycket som helst. Man behöver ställtid som Geta säger. Kanske du jobbar för mycket?
Mer
4 år 3 dagar sedan #1247874 av Geta
Zoidar,

Du försöker hela tiden möblera om i din tillvaro. Du ändrar matvanor och sovvanor.
Mer
4 år 3 dagar sedan #1247879 av Zoidar
Trevligt att LCHF hjälpt dig Amandara.

Geta, det är väl för jag inte mår bra som jag hela tiden ändrar?

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 3 dagar sedan #1247883 av Maxjohan1983
Kliniskt deprimerad finns ju med.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln