Ångest -> funderar på självmord?

  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249474 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Ångest -> funderar på självmord?
Ja det gör du Drummer och särskilt om du gått igenom en psykos, tar du dig ut från den till andra sidan då tar du dig igenom det mesta för du har redan upplevt bland det värsta du kan uppleva.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 11 månader sedan #1249492 av Jocke
Sök hjälp genom att visa hur stark din känsla, när rädslan gör att man befinner sig på den absoluta botten, och att man inte ser ngn annan utväg, då är det viktigt att omgivningen ser till att du känner att du får hjälp till självhjälp, det är den enda möjligheten till ett drägligt liv på lång sikt. Att vara naiv i ett utsatt läge kanske är viktigt vad gäller att lära sig att lita på de som man tror ligger en närmast?

Känn att du inte är ensam om denna plåga, hoppas detta hjälper dig för stunden!

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 11 månader sedan #1249494 av Drummer
Jag vill gärna träffa en flickvän men upplever att jag inte kommer klara det. Vilken tjej vill komma hem till ett Piller-Helvete med psyk mediciner?
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249498 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Ångest -> funderar på självmord?
Är det menat att du ska träffa någon så gör du det, och det är dig hon ska tycka om. Du är mer än bara sjukdom, du är du, din sjukdom är bara en del av dig, personligheten brukar lysa igenom.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249499 av Cosmos

Lyvix skrev: Funderar (också) ni på om ni ska ta livet av er när ni har ångest? Eller har jag förväxlat ångest med något annat så som depression. Får attacker där jag känner ångest och har tankar på självmord men tycker att livet ganska genomgående är skräp oftast också. Vet inte vad jag har för känslor. Kanske är lite deppig och har ångest.


Välkommen till Viska!

Det är hemskt och outhärdligt med ångest och jag hade också svåra självmordstankar tills jag fick två bra mediciner: Seroxat/Paroxetin och Trilafon. Benzo hjälper tillfälligt och är ovärderligt vid mycket stark ångest särskilt Xanor.

Nissegossens metod funkar inte på mig. Att möta och gå emot den är precis vad jag gör när jag någon gång har riktig skitångest. Men den släpper inte sitt grepp, utan tuggar sig in ännu ett snäpp. Bättre är att gå ut och gå i riktigt rask takt. Eller också gå till ett gym och ta ut sig totalt. Detta gör att kroppen slappnar av då mycket av ångesten handlar om muskulära spänningar.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249502 av Amandara
Sätt ord på tankar och känslor. Stå ut. Vet att det går över. Jag har fått olanzapin som ångest medicin.