Ångest som sätter sig i kroppen

Mer
3 år 8 månader sedan #1274332 av Admin1

Fantasio skrev: Jag kanske har hälsoångest. Får smärtor i mellangärdet och till höger i bröstet, aldrig där jag tror hjärtat sitter. Jag vill ha hjälp, men vågar inte stå på mig. Tänk om de hittar något allvarligt...

De kollade ditt hjärta när du var inlagd nyligen med EKG och hittade inga fel. Ditt hjärta är friskt.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1274387 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Ångest som sätter sig i kroppen
Fast en undersökning visar att majoriteten av dom söker för bröstsmärtor på akuten trots EKG visar ingenting då får dom flera år senare konstaterat dom fått hjärt och kärlsjukdomar. Men det kanske inte stämmer?

Dessutom att ni säger emot Fantasio verkar som mobbning fast avsikten inte är det.

Fantasio om jag vore dig skulle jag göra hälsokontroll efter varje halv år hos vårdcentralen där dom undersöker hjärtat och allt. Så att du inte missar nånting. Sedan borde du oxå samtidigt som du kollar hjärtat kolla upp allt annat som tex prostatacancer för det är den vanligaste cancerformen vi män får.
Mer
3 år 8 månader sedan #1274546 av krokus
Ångest över lag är skitsvårt att bara tänka bort. Hälsoångest inkluderat!

Jag oroar mig just nu för att jag ska ha fått covid-19 igen. Det kliar i halsen och det hjälper inte med halstabletter. Ska jag nu bara säga till mig själv "äh, det är bara inbillning" och sedan gå ut och hosta på folk?! Nä, tror inte det va! Det funkar inte så.

Dessutom SKA man stanna hemma när man har minsta symptom på Coronaviruset!
Mer
3 år 8 månader sedan #1274548 av Geta
Du kan ta på dig munskydd för att inte smitta andra.
Mer
3 år 8 månader sedan #1274551 av krokus
Geta,
Hm... Ja. Jag har inget munskydd hemma. Blir att stanna inne.
Mer
3 år 8 månader sedan #1274552 av Geta
Man kan sy eget snitsigt munskydd.