Mår riktigt dåligt nu

Mer
3 år 10 månader sedan #1257432 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mår riktigt dåligt nu
Kanske har du panikångestattacker. Andningsövningar är annars bästa självhjälpen vid ångest.
www.viska.se/sjalvhjalp/motverka-angest
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1257487 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Mår riktigt dåligt nu
Har det inte gått in på viska.se vad jag skrev igår? Bränna lagerblad, slå det på Google, runt Medelhavet, där trädet växer är det känt för Greker och Romare, sedan tusentals år att bränna dem.
stegforhalsa.se/bekampa-angest-med-en-ur...ig-kur-pa-lagerblad/
se.laowl.com/tand-eld-pa-lagerblad/

Jag bränner lagerblad när jag väntar gäster, det för att det skapar lugn atmosfär och folk säger vad mysigt här trivs jag eller här känner jag mig hemma.

För att få bra effekt mot ångest, ta med dig lagerblad askfat gå in i ett litet rum, ta en handduk ta den över dig, då får du en stark koncentration, då du får den mer intensiv, bara elda inte upp lägenheten och innan du gör det läs hela det som står där, scrolla ned så du ser hela.

Denna borde gå att köpa på hälsokost affär, de har essenser av olika växter, de används vid massage, jag har lärt mig på kopia på av en bok, jag fick en granne att ta en kopia, i svartvitt med även i A3 format, i lösa blad som jag satte i en ledig pärm, det var enligt Reki metoden, där stod vilka essenser som var bra till den verkan man ville uppnå med essenser för olika resultat man sökte för det specifika problemet. Dessa essenser kom jag på att det kunde jag droppa i ett värmeljus och då få den lukt man ville ha i rummet, det går alldeles utmärkt att ha som doft i rummet, sk bastuolja om det nu var eukalyptus eller vad det nu var
I detta specifika med lagerblad är det denna olja Linalool – en eterisk olja du kan med stor sannolikhet finna den på hälsokosten. Det verkar vara den aktiva substansen i lagerbladen

Kan inte redigera ordet reiki skall var rätt
www.reikiforbundet.se/vad-ar-reiki/introduktion

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257587 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mår riktigt dåligt nu
Ångest innebär stress och stress kan öka psykossymptom. Viktigt minska på stress och även ångest. Upplever du psykossymptom försök att ta det lugnt samt ha det tyst hemma. Om hjärnan får vila mår man snabbt bättre. Överbelastning av hjärnan förvärrar symptomen.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257768 av Hannah
Svar från Hannah i ämnet Mår riktigt dåligt nu
Ringde psyk i dag och förklarade läget och den jag pratade med i telefon tyckte att jag skulle ringa vc o se om dom kunde skriva ut lergigan men gav mig inte ( vc tar ej emot mig, provat redan) fick då rådet att åka in akut . 10 min senare ringde hon tillbaka o sa att jag i stället har fått en telefontid till läkaren i morgon. Känner väl att det var bättre än att åka in men sen beror det ju på om läkaren fattar allvaret o inte tror att bara lergigan kan lösa skiten . Nä hit med ångestdämpande, antidepressiva och sjukskrivning för vila o återhämtning. Fortsättning följer .
Mer
3 år 10 månader sedan #1257816 av Rrusheflower
Försökt ta det lugnt, du har ju snart en tid som kommer. Om du har psykos kan du försöka bli inlagd. Tänk inte på dina barn, tänk på dej själv. Vet inte hur det är nu under Corona men det kan vara svårt att få tid med en läkare men det hade du ju så då blir det inga problem. Vill bara säga att om du mår dåligt kommer du få gå till psykolog varje vecka och det kan ta flera år innan du blir frisk. Försöker bara vara realistisk med tanke på tex min egen sjukdom.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257817 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Mår riktigt dåligt nu
Vid psykossjukdom är att sova A och O försök lägga dig att sova nästa dag är en helt normal dag utan psykos, hur det hjälper dig detta, det är för kroppen den får då återhämta sig. Försök få tillräckligt med sömn

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum