Fix ide - hur släpper man sånt?

Mer
3 år 10 månader sedan #1257538 av majak
Hej,
Har som blivit besatt av att jag måste flytta. Mår skit o har blivit besatt av att jag skulle må bättre om jag bara flyttade härifrån. Objektivt är det mitt drömhem, men kan inte komma förbi den här känslan av att jag borde flytta. Tips på hur man särskiljer ett riktigt behov att flytta, alltså genuin otrivsel o konstiga fixideer?
Kramar till er.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257540 av Geta
Jag flyttade för 21 år sedan och det blev väldigt lyckat. Tog inte mina problem med mig.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257554 av Nissegossen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1257567 av notwoodstock
Fin lägenhet är lockande. Men när jag flyttade till en i Norra Stockholm, så blev det ett rent helvete.

Men jag kunde flytta, långt senare.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257590 av Admin1
Det kostar att flytta och det är inte lätt att hitta lägenheter med passande hyra. Vid för hög hyra så får man inte mer bostadstillägg. Du kanske skulle diskutera dina flyttplaner med en kurator eller psyksjuksköterska. Sedan måste du städa lägenheten när du flyttar ut eller netala flyttstädning.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257614 av memphis
Tycker inte du ska flytta eftersom du säger att objektivt sett har du ditt drömhem. Då kan det ju bli sämre om du flyttar.