Inget intresserar mig

Mer
3 år 10 månader sedan #1258589 av Geta
Svar från Geta i ämnet Inget intresserar mig
Inwatto,

Det måste vara väldigt nyttigt med all motion som du får med Pokémon Go.
Mer
3 år 10 månader sedan #1258591 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Inget intresserar mig
Jo, för att vara ett mobilspel så är det ett nyttigt ett. Fast, nu i Covid-19-tider har de ändrat i spelet så man kan spela det sittandes hemma. Som tur är så har jag vant mig vid att gå 1-2 km om dagen och det känns tomt om jag skulle minska det. Bra vana!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 10 månader sedan #1258599 av Geta
Svar från Geta i ämnet Inget intresserar mig
Ett intresse behöver inte vara nyttigt för att det ska vara värdefullt.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1258617 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Inget intresserar mig
Viljan är en illusion. När man är medveten om detta faller man djupt, tappar intressen eller förlorar all spontanitet. Kanske alltihop i olika konstillationer samtidigt, eller perioder eller bara nåt enstaka.

Människor målar upp drömmar, mål, intressen och vad dom vill med sina liv och det är bara hjärnsläpp, fixa idéer eller bara rena dumheter.

Självförverkligande existerar inte. Vi har en rastlöshet att vilja bara vara nån annanstans. Även när vi når våra drömmar, mål och vad vi vill med livet. Vill vi vara nån annanstans. För att fylla vårt tomrum. Tomrummet är evigt. Evigare än oss vanliga dödliga därför vinner tomheten.

Just därför finns ingen mening med livet och kommer aldrig finnas. Människor som har kul och lever meningsfulla liv. Är ett skämt på deras dumheter vilket vi nöjer oss med lite underhållning ska vi väl ändå oxå ha?
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Pimed.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1258618 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Inget intresserar mig
Har också upplevt oerhört mycket av den känslan, likgiltigheten. Med facit i hand, så tror jag faktiskt det beror på att man inte hittat rätt medicin kombination första just en själv.
Mer
3 år 10 månader sedan #1258627 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Inget intresserar mig
abilify gjorde att jag fick alla känslor tillbaka och jag ifrågasatte min sambo på det gick vi skilda vägar, dock för svag verkan mot psykos, fick gå tillbaka Trilafon

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum