Dödsögonblick precis innan man somnar?

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1279431 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Dödsögonblick precis innan man somnar?
Vittrad det kan va blodtrycksfall.
Mer
3 år 7 månader sedan #1279497 av Admin1
Hypnagoga hallucinationer kan inträffa vid insomningen. Vid uppvaknandet kan de också komma, men kallas då hypnapompa. Hade det varit PTSD hade du haft detta även i vaket tillstånd, men PTSD kan också ge mardrömmar.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1279616 av Nissegossen
Richard Du blir hjälpt med din PTSD som du återkommer till i insomningsögonblicket samma får Amerikanska soldater som stridigt i Afghanistan och Irak de är då psykiskt krigsskadade med PTSD de återkommer till minnen då livet hängde på en skör tråd för dem Quetiapine behöver du, du får inga flashar då utan somnar gott, övriga drömmar får ta med detta, men där stoppar min kunskap av både psykologi och psykiatri konstigt att du klarat sömnen tidigare om du har haft det ett tag varför inte frågat tidigare?

Den enda tablett med Qetiapne sköter din sömn, 100mg rekommenderat, men första gången på startdosen 50 mg alltid 50 mg första gången satt jag vid datorn och skrev till någon, jag måste stänga ned jag satte mig i köket för en sista kopp kaffe höll på att ramla av kontorsstolen jag höll på att ramla av gick till toa satte mig för att kissa nej ingen döing på toa segade mig till sängen sov innan huvudet hamnade på kudden sov med ett uppvaknande för toa satt och kissade innan huvudet hamnade på kudden sov jag med uppbrottet för toa sov jag i 10 timmar i ett streck

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1279808 av Admin1
De med PTSD brukar vakna av mardrömmar under natten fflera gånger, vilket ger dålig sömn och därför får de quetiapin för att kunna sova hela natten.