börjar må riktigt dåligt igen

Mer
3 år 3 månader sedan #1312588 av mrsearlgray
aa egentligen så är det ekonomin plus att jag ville vara självständig men känner nu att det inte verkar funka i det långa loppet...
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1312591 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet börjar må riktigt dåligt igen
KBT och antidepressiva som fungerar är vägen ur depression. även motion.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312592 av Cosmos
Jag var alltid deprimerad när jag jobbade (numera ålderspensionär), bäst trivdes jag med att plugga vilket jag gjorde under massor av år. Mitt sista heltidsjobb var en mardröm, orkade inte med denna monotona tillvaro där allt vad frihet heter begränsades och förvandlade livet till ett grått töcken. Jag blev sjuk, först i tarmvred (hade nog inget med jobbet att göra!) sedan fick jag magsår och som ett brev på posten blev jag även sjuk psykiskt, fick en typ av psykotisk depression där jag bara sprang omkring i skogen på dagarna och ropade på Gud. Det var ett helvete. Läkaren ville inte sjukskriva mig men jag kunde inte jobba, - alls och han fattade noll. Men till slut gick de in, och han sjukskrev mig på 100 procent. Tre år senarer fick jag sjukpension. Det var en lättnad. 

Men sex år senare började jag jobba som gitarrlärare, det passade mig bättre. Det var bara ett timjobb så jag fick behåll sjukersättningen. Slutade definitivt att jobba 2012.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312599 av mrsearlgray
ska som sagt ringa min ssk imorgon och se vad dom tycker jag ska göra, får kanske skicka iväg ett mejl till min handläggare på fk också
Mer
3 år 3 månader sedan #1312624 av Nissegossen

mrsearlgray skrev: jo det förstår jag, det är dock inte det psykotiska som är det jobbiga nu, men kan vara värt att ta upp medicinen, det är mest orkeslösheten och depressionen som är jobbigast just nu.
 

Se till att du får sömnen, den är det viktigaste, sedan kanske det övriga rättar till sig, men som skrivit sömnen är det absolut viktigaste.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1312629 av Maxjohan1983
Hoppas du får må bättre. Du har försökt. Jag försökte jobba med men pallade inte i längden. Du kan ju höra om en doshöjning, vilket redan nämnts. Sedan ansök om bostadstillägg, då blir din ekonomi betydligt bättre. Jag får 4303 kr varje månad och  hyran ligger på ungefär 4.5k. Så det är lätt värt att ansöka om det. Jag gjorde det själv,  fast det var jäkligt stressande med alla papper som skulle skrivas ut m.m. 

 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln