Dödslängtan

  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #88470 av Melun
Dödslängtan skapades av Melun
Jag har försökt sluta röka och hållit upp i 5 dar. Men jag kom på att jag vill dö av rökningen, så jag började igen. Det andra alternativet var att vid 44 års ålder börja plugga på universitetet till gymnasiemattelärare. Jag valde att röka istället. Jag vill dö. Jag vill komma ifrån den här jävla världen. Jag kommer ihåg en bibelvers som lyder ungefär: "Sök gud först och sök allt det andra sedan." Jag sökte gud först, men jag fick fan ingenting under 44 år och nu vill jag ingenting ha. Jag vill bort från världen och alla jävla människor som tror de kan och att allt är så jävla bra. Gud är god, men han har fan inget hjärta. På cigarettpaketet som jag köpte står det: "Rökning kan leda till en långsam och smärtsam död." och det är därför jag röker. Jag har inget annat skäl till det.
Mer
16 år 8 månader sedan #88479 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dödslängtan
Fridsfurste,
det är kanhända för att du slutat röka som
du får dödslängtan.
Det går inte att vara för sträng och asketisk
mot sig själv vid sådana här åkommor.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #88481 av Melun
Svar från Melun i ämnet Dödslängtan
Nä, det gick bra att sluta. Jag hade nikotinplåster
Mer
16 år 8 månader sedan #88497 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Dödslängtan
Det är obehagligt att få sådana tankar, men det kan också vara en befrielse att tänka så.
  • kenneth
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #88507 av kenneth
Svar från kenneth i ämnet Dödslängtan
Är du en god kristen som du påstår. Borde ett medvetet handlande som leder till självmord vara ett ytterst olyckligt val. Vilket ditt budskap tyder på. Mitt råd är att du återigen fösöker finna den tro som du uppenbarligen haft och som tidigare stärkt dig. Svårt ja men att begå självmord genom rökning känns lite långsökt.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #88522 av Melun
Svar från Melun i ämnet Dödslängtan
Det finns inga goda kristna. Endast gud är god, men det hjälper uppenbarligen inte.