Dödslängtan

  • kenneth
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #88525 av kenneth
Svar från kenneth i ämnet Dödslängtan
Oj okey ursäkta mig. Tänkte fel naturligtvis finns det inga goda kristna eller goda människor överhuvudtaget. Om du kör utan filter på dina cigaretter kanske du fortare när fram till en långsam och smärtsam död. Dessutom bör du kedjeröka. Fast oftast tar det ganska lång tid.
Mer
16 år 8 månader sedan #88526 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Dödslängtan
Du har kanske en form av självskade beteende, en del skär sig ju och du har fått iden att röka dig till skada.
Du har nog mycket ångest eftersom du vill plåga dig själv.
Försök att kontra dig själv och ta reda på vad det är som trycker.
Mer
16 år 8 månader sedan #88528 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dödslängtan
Du måste väl ha haft någon tanke på rädda ditt liv
och förbättra din hälsa när du slutade röka?
Det tycker jag tyder på motsatsen till självskade-
beteende.
Mer
16 år 8 månader sedan #88545 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dödslängtan
Du kanske har en depression, eftersom du har sådana tankar. Man kan nog bli deprimerad när man försöker att sluta röka. Försök att tänka positivt för att motverka depressionens negativa tankar. Du är nu i 40 års åldern och då brukar schizofrenin mildras hos många och en markant förbättring ske. Det är väl något att se fram emot och glädjas åt dvs att det snart förmodligen kommer att bli bättre.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #88644 av Melun
Svar från Melun i ämnet Dödslängtan
Problemet är att jag tar min cisordinol på Onsdag morgon varannan vecka och jag var i slutet av den 2 veckorsperioden när jag skrev. Nu har jag poppat upp mig och mår bra. Det blir oftast så där när jag är i slutet av min medicinering. Jag börjar skriva hemska saker och mår pyton. Jag upptäckte också att det blir svårare att motivera mig att inte köpa cigaretter då. Skitjobbigt. Jag har varit tvungen att ta medicin varannan vecka istället för var tredje vecka tidigare. Som det är nu går jag på gränsen varannan tisdag, speciellt om jag har haft det jobbigt. Jag har också märkt att rökning tär på min optimism. Jag blir nere av att måsta röka. Så jag har slutat igen. Det gick ju bra i en vecka, kanske det går bra i två veckor nu.
Mer
16 år 8 månader sedan #88671 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dödslängtan
Du försämras alltså strax innan du skall få nästa injektion. Du verkar övertygad om att koncentrationen av Cisordinol är för låg då. Mitt förslag är att du talar med läkaren om du kan få Cisordinoltabletter, som du tillfälligt kan ta när du då känner dig sämre och i behov av litet högre dos.