Dikter 1962 -1987

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
18 år 7 månader sedan #21719 av Geta
Dikter 1962 -1987 skapades av Geta
I vissa samhällen berövar man mänskorna
deras liv
det hör till det första man gör
Vems liv skall de sedan leva?
Det kan ingen svara på med bestämdhet
Man antar att de skall leva deras liv
som berövat dem
Vems annars?Och är inte livet värt att leva
för dess egen skull?
Alla är långtifrån ense
Vi har SOS-stationer
Kyrkans tjänande telefon
och en anständig begravning
som visserligen kostar
Men det blir ju ingenting mera sen
Tusen självmord per år
är inte det ett rimligt pris?
Ja sen de tjugotusen som misslyckas
Somliga av dem får ju inte påtagliga men ens
för livet

Claes Andersson ur Det som blev ORD i mig
Mer
18 år 7 månader sedan #21725 av flisan
Svar från flisan i ämnet Dikter 1962 -1987
Tänkvärt.
Bra dikt.

Jag håller just nu på att skriva ut en liten samling med dikter som jag skrivit..
Är det någon annan här på Viska som skrivit dikter? Är det någon som fått något publicerat? Bara lite nyfiken...
Mer
18 år 7 månader sedan #21734 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dikter 1962 -1987
Jag vet att en hel del skriver dikter, men ingen har berättat att de publicerat någon dikt. Det är inte så lätt heller att få diktsamlingar publicerade, eftersom de inte är lika lönsamma för förlagen som romaner.
Mer
18 år 7 månader sedan #21740 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dikter 1962 -1987
Ett tips! Jag går ibland på ett allaktivitetshus som heter Gyllenkroken. Där skriver vi i husorganet Svingeln. Vi trycker själva upp tidningen, och de som vill ha något eget tryckt trycker vi upp till självkostnadspris.

Det brukar ligga runt en tusenlapp att få en diktsamling upptryckt. Då får men cirka femtio ex som man sedan fritt förfogar över själv och således kan sälja vidare.

Jag har själv inte tryckt upp något eget material, men många andra har gjort det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 7 månader sedan #21742 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dikter 1962 -1987
Jag glömde! Adressen för E-Post, till tryckkällaren är om den fortfartfande fungerar det vet jag inte, <!-- e --><a href="mailto:tryckkallaren@hotmail.com]tryckkallaren@hotmail.com[/url]<!-- e -->

Om ni skriver ett mail och frågar vad det kostar så kan nog tryckkällaren på Gyllenkroken hjälpa er. Vad jag vet skriker de efter jobb!

Det var nu längesedan jag själv var där och det har blivit nya handledare.

Jag vet inte deras policy. Ni kan ju alltid skicka ett mail och fråga!

Ni kanske får betala något mera för att ni som kommer utifrån skall få det tryckt. Men jag tror det är värt ett försök! Sänd sedan ert material med E-post, och ni kan få det hemskickat per snigelpost när ni betalat!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • konstig
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #21819 av konstig
Svar från konstig i ämnet Dikter 1962 -1987

Nissegossen skrev: Ett tips! Jag går ibland på ett allaktivitetshus som heter Gyllenkroken. Där skriver vi i husorganet Svingeln. Vi trycker själva upp tidningen, och de som vill ha något eget tryckt trycker vi upp till självkostnadspris.

Det brukar ligga runt en tusenlapp att få en diktsamling upptryckt. Då får men cirka femtio ex som man sedan fritt förfogar över själv och således kan sälja vidare.

Jag har själv inte tryckt upp något eget material, men många andra har gjort det.


Ngt jag kom på i sammanhanget :D
om man vill ge ut egna böcker/småsmåupplagor :rolleyes:

Books on demand-var ngt jag kom att tänka på när jag läste dessa inlägg
i tråden....vet att jag en av mina sömnlösa nätter gick förbi ett litet ställe på Kungsholmen...som gjorde reklam för att trycka egna böcker..
Tyckte det lät intressant ! Men sedan mindes jag inte var där jag sett det lilla skyltfönstret
Jag sökte då jag läste detta..kom fram till att det fanns ngt som heter så i Visby 8O tydligen



<!-- w --> www.books-on-demand.com <!-- w -->