Brevet- till öst, kolonien ! !!!

Mer
12 år 10 månader sedan #409992 av Nissegossen
Varsågod läs min filosofi!
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...ic.php?f=1&t=889 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #409993 av saara
Bjarne, jag kan inte läsa en sådär lång text, dikt.
Mer
12 år 10 månader sedan #410339 av björk
jag vill slå ett slag för majoriteten som vill ha demokrati istället för politik
Mer
12 år 7 månader sedan #427765 av björk
Mycket Mycket intressant.
Mer
10 år 6 månader sedan #613534 av björk
Tillägg till första postningen:

Först o, främst vill jag säga att de är en, väldigt utsatt grupp. Man blir inte behandlad som andra, o.s.v… Man blir ifrågasatt som väsen. Att är de en av oss. Sitter vi verkligen i samma båt. Trakasserier vanliga. Av all den sort. För det känns befogat och välgörande. Jag menar man sanktionerar en avkomma. Sedan har vi dock de, positiva symptomen vars gäller schizofreni där man gör, en viss felbedömning i form av hänsyftnings paranoia men det även med perception. Jag allt hamnar ju inte framför filtret lite kan man urskilja på ett sunt vis. I mitt fall så blir det som att leva i en skräck scenario fyllt av ångest och tvekan. Tvekan som individ. Pratar dom om mig o man blir gränspsykotisk på så viss.

Prestige i denna sociala, konventionen är lika vanligt som det finns fisk i vattnet. Därtill kan komma stigma. För att folk tar till sig befogenheter och leker underjords krigare. Ja t.o.m maffia. I form av Gestapo. Boende stöd kan vara en tillämpning eller en del av behandlingen. Där kan komma skadlig terapi med cynisk anda. Det är den största vikten på brutalitet socialt som jag upplevt av allt jag gått igenom de senaste 15 åren. Det finns auktoriteter bland brukarna och där lapar de till sig näringen. Vi pratar socialat brutala våldtäkter. Jag har fått det överstökat genom nervösa sammanbrott där jag med rättfram ilska berättat o förklarat hur jag skymfats och sopats under mattan. Mitt liv innehåller mycket men jag ville här fokusera på psykiatrin och det sociala kring den. Så jag missar annat intressant.

Perverteringar där man genomför en infernalisk grymtande argbigga frenetisk godmodig alstring där lycka finns överallt. Men finns den överallt. Kan man se igenom fingrarna på detta perversa skådespel. Det liknar en del absint. Men det vill jag påpeka de vill inte erkänna. Touche. Tänk er en grupp malar som föses ihop till en fylld cirkel. Man klär av dem. Och intalar sig själv att this is the one and only for ta jobb. En slags nedåt gående spiral. Det behövs att gammalt tokigt folk i de kliniska resignerar och lämnar plats åt trevligt ungt jovialiskt trygghets människor. Då talar jag arbetsplatser det är en sann ära att bekräfta att det är tölpar o töntar som slingrar sig för att få ut förmåner i form av lön. De har inget samvete, och sprider sig som farsot. Detta ska vi slicka i oss likt glass. Och gladeligen acceptera allt gott som ont.

Att vi lider av röster social fobi fruktansvärda vanföreställningar som vi får leva med livet ut ses som en dålig undanflykt att inte bekräfta dem på deras viss. T.e.x mitt schizofreni började på ett vis som vägrar släpa. Med påverkan och vågar ej se live sändningar. Eller höra talas om skateboard eller rollerblades åkare. Det är detta man måste utsätta sig för. Det är samtidigt lite förlegat. Hur mycket energi ska jag lägga på de och vad tjänar jag vad är, ”lönt”. Hon dog ju järn ladyn Margeret Thatcher. Det folk som jag talar om är parasitiska och vänster radikala. Men att sväva ut och förtrycka med sistnämnda tillhör verkligen inte jesus eller gud. Jag vill med denna text mana på att det ligger en dold begravd Tiger kanske nära dej, Och att Du kan komma i otrevliga situationer där inget är kul. Sen för de svårast sjuka kan detta vara en väg att tvingas gå. Men vården kan göra mer skada än nytta. Men pratar vi övergrepp i stor skala sekter dubbla budskap dupering desinformation hjärntvätt kvävda känslor. Strängt taget förbjudet med känslor även ilska. Auktoritära, Perversa Gudar. Ja de finns en del som kan skada! Socialt förtryck jaja.

Se de här som poesi eller en varning på att stå på sig och inte låta sig bli överkörd. Allt hänger ihop men allt är inte alltid rättvisst. Nu sitter min f.d. klasskompis i Lägenheten bredvid å leker gud. Fast, tror han att jag bryr mig. Han o BK. Sen negligerar han min, förmåga och jag sågas rakt av. Fan har folk inget samvete. Slemproppar som är skurkar gå hem å gråt till mamma. Va fan vet dom om mig jag är ingen parasit.
I alla fall. Men man blir noll förklarad och hänvisad till en annan sämre klass. Avundsjuka kan ligga bakom. Men nog tror jag överlag att denna Planet e en del tyrannisk och diktatorisk. Enligt mej är både social demokrati samt kommunism även en slags farsot. Man har inte rätt att leva man består och fortgår i en var bödel. Allt man gör nollas. Ja tack du födde mig tog mig med på 30 uppskattade charter resor i en gravt dysfunktionell familj. TACK. Jag vet inte vad jag är. Jag har hört talas om att först ligger melankoli sedan kommer schizo affektiv. Jag tänker på döden som Dag tänker på havregryns gröt och hans hämnd behov av att han bjöd mig på 2 lår kakor är något för havet o förlista båtar. Särskilja tecken på mesighet och trams lever de upp till ryktena living dead. Lycka ja vad e då lycka.?? Social demokrati.? Anarkism?

Stallking förtal ofredande Nazism Rasism ensamhet. Fred köpte ett äpple! Han kom hem till sin mamma. Titta, mamma jag köpte ett äpple! Är de då en synd? Folk har en förmåga att skyffla synd som barn bygger sandslott i ”sanden”. Men är jag gammal nog att få all denna skit. Vilar de en besvärjelse över mig? Folk påstår drakob när jag i själva verket heter jakob. Just nu undrar jag om jag får tillgång till internet efter 12 på natten. Folk leker med mina känslor okynnes hotar. Påstår i fejk. Spelar på mina tangenter. Vad vill vi uppnå. Jag har faktiskt en del makt. Jag undrar, behövs jorden eller är hela skiten rent av förlegad. Vi verkar lida mer än vi, njuter. Jag har i hela mitt liv varit det svarta lammet. Fast har man paranoid schizofreni är det väl en självklarhet. Man är inte säker på vissa saker och drabbas av en förstämning. Tv kulturen kan va trevlig tycker jag samt gymmet som jag går på. Men eftersom jag bjuder till så mycket blir det, faktiskt mycket hjärta samt smärta. Det är knappt så man känner, så mye. Lite paradoxallt är de nog.

Samtidigt som jag vantrivs trivs jag ändå ganska bra. Jag lever för dagen imorgon kan jag begått självmord. Man kan säkerligen köpa vapen på gatan inne vid rosen gård södervärn. Och, pengar har jag. Denna Kukiga missmod hatar ja. Den e hemsk. Jag gympade idag och där berätta dem att fångar i USA. Får deodoranter som gör att dem luktar svett. Det är något i hästväg. Precis som jag får nojor o e paranoid. Ja känner mig ledsen för att alla är emot mig och allt jag gör är fel och hopplöst. Jag har ingen i real life att luta mig mot. De är en styggelse att mobba mig. Jag kör teflontaktiken men de där jäddra missmodet kontra suicidal risk Förpestar Hela mig. O samt den cyniska råa anda som råder och kan råda. Men lever man i en glas kupa kan detta med att bete sig inte vara lätt.

En infernalisk smärta. Som visserligen härstammar ur ca 1000 kaffe i glas. ”Små”… Alla kan känna så att allt man gör är fel och att allt man gör förvandlas till is. Att de ska va så märkvärdigt att folk skall vara så präktiga samtidigt som dom inte tål ett gjuta. Jag känner mig som en magnet. All böss dras till mig. Jag lever ju efter konceptet carpe diem men kan min mörka sida av livet själv vara orsaken till detta? Man blir behandlad som ett svin när man bara menar väl. Socialvården och psykiatri vården är alledes för korrumperad samt inskränkt. Den manar bara på egen viljor. Och fåfänga är de dock, inte heller. För min del är kvävda känslor just nu på tapeten. Förbarmande. Var de någon som fes de ordet. Folk tror jag är satanist och delar ut med samma mynt. Jag Är nu 30 år om ca en månad. Men jag ser ändock på döden som en slags frälsare eller befrielse. Kanske är jag sinnes sjuk men det trätts alledes för mycket på mig. Som man bara får köpa. Man hamna fel från första början och sedan och har de bara rullat på i brokig bakgrund. Man kan bli begeistrad och alstra satanism. Men den e inte värd ett skit… Det gäller att hitta sätt att leva.

Jag lovar kastar dem ut mig från detta hemmet så…… Ni kanske märker att jag har hysteriska förtecken. Men att använda avant gard på ett satanistiskt vis leder framåt. Det beror på att man är rädd för sig själv. Så att alibit blir som symbios produkt på ett jävligt sätt. Jag har alltid dragits till det storartade typ örn eller svarta panters. En lösning på människan ettriga påstående om kristendom m.m kan va att som människovarelse är garanterad subdjurart. Vad är de då för skillnad mellan psykopati samt antisocial personlighets störning. Jag ingen av dessa båda diagnoserna är särskilt kärleksfulla. Snarare naiva, papp skallar. Samtidigt, tycker jag det är bra att Viska finns för de finns grupper som vänder ryggen åt oss. Vi är bland dom som råkat mest illa ut i de förflutna så vi finns me =/. Hat är det ett sätt att slippa sig själv och lasta belasta andra välmenande själar. Det är ju mycket krig i världen o sånt. Och vi släpper in en kvot med invandrare. Det är bra. Men det sociala har blivigt tok sant segregerade i all mån.
Mer
10 år 6 månader sedan #613553 av Geta
Det var inte lite som du har skrivit här, björk.