Tysta människor!

  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 4 månader sedan #100291 av Jocke
Tysta människor! skapades av Jocke
Läste artikeln om "tysta barn svåra att upptäcka"! Kände igen mig delvis i Max situation. Har aldrig gillat tystnaden, men ändå genomlider man denna tystnad, när det är tvunget att visa att man lever. Det pratas om en "motor", förstår exakt vad som åsyftas. Denna kategori kommer i kläm mellan alla stolarna, där dem inte har ngn plats vid ngn stol, utan faller mitt emellan. Dessa pojkar är alltför försiktiga, jag vet, det är fruktansvärt att veta detta faktum, men inte kunna göra ngt åt det.

Kan det handla om konflikträdsla?

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 4 månader sedan #100330 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tysta människor!
Jag tror att de flesta som artikeln syftar på lider av depressioner, men en del kan säkert ha ett förstadium till schizofreni. Schizofreni kan ju starta med en period på upptill ett par år, när man förefaller deprimerad och tillbakadragen. Personer med schizofreni är nog konflikträdda, eftersom konflikter kan ge försämring och psykos. Det gäller att ha en positiv och stöttande omgivning snarare än högljudd fientlig kritik.
Mer
16 år 4 månader sedan #100336 av ak
Svar från ak i ämnet Tysta människor!
Var kan jag hitta artikeln?

Jag var väldigt tyst som barn och tillsammans med en rik fantasi tror jag inte det är konstigt att man får en viss tendens att utveckla psykoser. Konflikträdd var jag, riktigt ordentligt.
  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 4 månader sedan #100385 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tysta människor!

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 4 månader sedan #100387 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tysta människor!
Fortsättning i artikelserien [i:3q3cdi4a]Tysta pojkar svåra att upptäcka[/i:3q3cdi4a]:

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=531&a=722037
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #100476 av
Svar från i ämnet Tysta människor!
Varför bara pojkar? Dom borde väl vara lättare att upptäcka än tysta flickor?