Deppig musik?

Mer
16 år 2 månader sedan #110258 av Tikki
Deppig musik? skapades av Tikki
Strokepatienter hjälpta av musiklyssning

Personer som drabbats av en stroke återhämtar sig snabbare om de får lyssna på musik den första tiden efter slaganfallet. Musiklyssnandet minskar också risken för depression hos patienterna. De här resultaten visas i en studie från Helsingfors universitet. De finländska forskarna delade in 60 strokepatienter i grupper som fick lyssna på musik, talböcker eller ingenting alls. Patienter som lyssnade på musik var mindre deprimerade och hade förbättrat sin minneskapacitet dubbelt så mycket som den grupp som inte fick någon ljudstimulans. Svenska forskare inom ämnet håller med om att resultaten är lovande, men att mer forskning behövs inom området.

Källa: Sveriges Radios hemsida, 080221.
Min fetstil.
Mer
16 år 2 månader sedan #110261 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Deppig musik?
Kan inte hitta texten.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 2 månader sedan #110262 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Deppig musik?
Inte jag heller. Deras sökmotor är kass.
Jag fick det härifrån;
netdoktor.passagen.se/default.ns ... 745#id3585
Mer
16 år 2 månader sedan #110265 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Deppig musik?
OK! men jag försökte vid källan men hittade det inte där, det var därför jag frågade för du uppgav inte att du fått det från passagen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 2 månader sedan #110288 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Deppig musik?
Jag bara kopierade texten från Netdoktorn. :P
Mer
16 år 2 månader sedan #110290 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Deppig musik?
OK! Jag ger mig! :klappa

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum