Saxat ur Aftonbladet idag!

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 10 månader sedan #130757 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Saxat ur Aftonbladet idag!
Jag vill bara balansera dessa uppgifter med att unga killar mellan 16 och 23 års ålder är den typiske patienten mellan fredag natt och lördag natt på akuten, åtminstone i storstäderna.
Dem blir i princip så illa misshandlade att dem får men för livet. Därför måste vi hitta en balans mellan dessa ytterlighetspunkter. Mera resurser till gatubefrämjande hjälp borde finnas samtidigt som vi arbetar mer med att stärka dem kvinnor som vill ha hjälp eller snarare flickor. Men samtidigt har vi många bortglömda grupper, t ex dem som inte har jobbat och har låg pension eller dem äldre som det satsas på för stunden för att sedan bli bortglömda. Ja vi har många segregerade grupper i samhället.
T ex detta med politik får mig att undra vilkas intressen som kommer först, dem flesta är jäviga i den situationen. Nä, fram för en mer nyanserad debatt om samhället.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 10 månader sedan #130804 av Geta
Svar från Geta i ämnet Saxat ur Aftonbladet idag!
www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2138078
Vanligare med slutenvård för unga tjejer
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 10 månader sedan #130807 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Saxat ur Aftonbladet idag!
Ja, detta var lite mer nyanserat, men dem rapporterar en ökning av unga kvinnor, men vilka dominerar slutenvårdsplatserna, det måste vara kronikerna? Men jag tycker vi ska ha så breda ögon på var vi ska lägga samhällsresurserna. Det kommer olika rapporter varje dag, men våldet kanske även drabbar unga kvinnor?

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 10 månader sedan #130812 av Geta
Svar från Geta i ämnet Saxat ur Aftonbladet idag!
Medelålders män med missbruk brukar slutenvården mest
tror jag.