seriös forskningschef

Mer
15 år 7 månader sedan #149027 av Stef
I dagens Expressens skrivs om att den s.k tyskan från arbogamorden återförs till häktet. Inget ovanligt med det. Det konstiga är att forskningschefen på den Rättspsykiatriska kliniken i Vadstena säger att orsaken kan vara att "tyskan" bråkat och därför inte medverkat i utredningen. Med andra ord skulle det fungera att leva rövare så blir man friskförklarad. Nu har jag haft det tvivelaktiga nöjet att träffa ovanstående forskningschef och det är en farlig man för psykiskt sjuka människor. Han har bara ett intresse och det är sin egen förträfflighet.
Mer
15 år 7 månader sedan #149094 av Sankt_sigfrid
har bloggat om denna fina man
Mer
15 år 7 månader sedan #149144 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet seriös forskningschef
Jag tror att Tyskan gömmer sig för sin sjukdom eller hon vill inte att någon ska upptäcka den. Därför så medverkar hon inte.
Mer
15 år 7 månader sedan #149147 av Geta
Svar från Geta i ämnet seriös forskningschef
Det verkar som man hellre friskförklarar brottslingar än
dömer till rättspsykiatrisk vård idag.
Mer
15 år 7 månader sedan #149181 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet seriös forskningschef
Jag fattade som hon helt vägrade att svara på frågor, som de ställde till henne. Det går ju inte att ställa en psykiatrisk diagnos om en person tiger sig igenom undersökningen.
Mer
15 år 7 månader sedan #149211 av Sankt_sigfrid
2,5 vecka är ingen ovanlig utredningstid, att de sen kör till häktet kan ju vara för att hon begär det o vägrar erkänna att hon är sjuk..

är hon skyldig till det brottet är hon ju klart sjuk, en frisk person gör inte så.

sen om hon får vård e tveksamt de vill inte döma till vård längre.