Läkande hästkrafter

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 7 månader sedan #150856 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Läkande hästkrafter
Så urbota dumt, måste man förklara den kvinnliga anatomin för dig?
Visserligen har jag hört att mödomshinnan kan spricka, men du kanske tydligen tror det är penetration? Det är skumpandet som skapar en frid för dessa som gillar att rida, och du förlöjligar detta? Kanske dina taskar får sig en smäll om du glider av sadeln mot ramen på cykeln? Taskspeleri!

Vars är världen på väg?
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
15 år 7 månader sedan #150860 av Geta
Svar från Geta i ämnet Läkande hästkrafter
Det sägs att hästtjejer har "hö" i huvudet. Det tror jag inte
på. Det är många olika funktioner som man tränar med
ridning.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 7 månader sedan #150872 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Läkande hästkrafter
Nä nu tror jag du har missuppfattat vetenskap med pedagogik? Vetenskap är en lära, medan pedagogik är en utlärning eller kanske rättare sagt en hjälpmedel för inlärning. Vetenskap handlar om att bekräfta en lära, medan pedagogiken ska bekräfta ens kunskaper i ämnet eller förbättra ens finmotorik. Vad nu solvalla och harry boy har med den flitige myrans arbete att göra? En förfalskning säger du? Är spelandet ett falsuarium? Eller är ditt liv en falsuarium?

Skillnaden på hobby och vetenskap förstår jag inte hur du tänker? Men min skillnad, är att hobby utförs ideellt medan vetenskap är att man bevisar och utvecklar det aktuella ämnets beskaffenbarhet. Att man kan nyttja pedagogiken till att kunna experimentera fram olika faser för utvecklandets skull.

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 7 månader sedan #150915 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Läkande hästkrafter
Verkställandet av greppandet kring din tanke kan bli omedelbar iom att du missförstår att syftet är att låtsas vara jämbördig med dig eller så kvasifierar du dina inlägg med pseudomaterialistiska ting såsom att förhöja sitt värde på marknaden.

"Resonera räcker. Blanda in djuriska drifter hela tiden kommer gå åt helvete. Det krävs inte något jävla ridläger om du inte helt tappat skillnaden på hobby och vetenskap. Men skillnaden på Solvalla och psykvård är väl för mycket begärt. På sjukhuset borde de, givet ridskolan, svara "Solvalla" i telefonen. Skälen "Vi gör så här för att det funkar" är inte vetenskap alls."

Tappa skillnaden på hobby och vetenskap låter som ett ting som är förlorad, va? Förresten äger jag ingen som helst intresse av att intressera mig för dina avvikande åsikter om människor. Ta ditt 1.9 i i.q och stoppa upp det någonstans! Men säkert som amen i kyrkan så kommer ett vilseledande manöver.

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 7 månader sedan #150937 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Läkande hästkrafter
Nej men nu kom du med en subjektiv ståndpunkt, hur kan man veta innan terapin att man är allergiskt mot detta, trotts att man aldrig har prövat dylik tingest förr. Ingen tvingar en allergiker att rida, men vet om att det finns flickor som trotsar dem allergiska besvären bara för att få vara i närheten av denna lugnande element.

Men menar du att jag framkallar fara för annan, så är det straffbart. Och ljuger även om hästar, jo jag tackar jag! Men påtvinga en annan en allergi är nog din allvarligaste anklagelse. Men det går inte att ta detta på allvar, för du sjunger i subjektiva termer utan att ha en aning om vad som driver mig.

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 7 månader sedan #150947 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Läkande hästkrafter
Nej, men återigen terapi måste behandlas pedagogiskt, eller att terapeuten måste använda pedagogiska kunskaper för att man ska kunna förstå vad denne syftar på. Tyvärr saknar många psykologer denna kunskap. Man måste konkret visa på vad man menar utan att bli övertydlig. Men jag tvingas vara övertydlig mot dig och du tvingar in mig i denna nischande som är ren och skär lögn tyvärr. Att lägga ord på andras läppar må icke förstås. Jag är bara en medmänniska, that´s it!

Vars är världen på väg?