Våra meds är farliga!

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 3 månader sedan #172996 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Våra meds är farliga!
Ja, du har rätt! När jag var inlagd kallade en mig för neddrogad. Vilket inte har skett när jag har levat på fri man hand. Jag tror medicinen gör en beroende så till den grad att man till slut inte vet om man har förlorat den frihet man hade när man var s.k psykiskt frisk. Man blir avtrubbad, det tror jag gör mina vänner förtvivlade, eftersom dem väntar sig en förväntad reaktion från en. Jag kan inte visa mer än vad jag är kapabel till. Men jag hoppas ni andra förstår, att den enda vägen till att uppnå en känsla, är att vara delaktig i livet. Jag hoppas ngn har fått en idé av detta mankemang?

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 3 månader sedan #173017 av skord
Svar från skord i ämnet Våra meds är farliga!

Nissegossen skrev: Våra mediciner är farliga för äldre (Och oss också då)

Läs mer i dagens Aftonbladet!
www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4146357.ab


såg det på textteve lite snabbt.
Mer
15 år 3 månader sedan #173023 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Våra meds är farliga!
Sedan jag började med Seroquel depot 600mg så fungerar mitt intellekt sämre, fast man har mindre ångest och är inte särskilt paranoid. Medicinen gör mig aningen avtrubbad. Är inte klartänkt i nuläget men mår annars högst drägligt.
Mer
15 år 3 månader sedan #173082 av w200i
Svar från w200i i ämnet Våra meds är farliga!
Det är ju svår avvägning hur mycket medicin man ska ha. Under första ÅRET var jag undermedicinerad, vilket resulterade i ett psykosgenombrott. Första året hade jag mycket hellre varit övermedicinerad!

Efter en individuell lång tid tycker jag att psykiatrin, vid gynnsam diagnos/prognos, aktivt ska ta tag i och diskutera ett försök att eventuellt försöka fasa ut främst neuroleptika. Det skulle då för vissa ha en mycket gynnsam höjning av livskvaliten.

Som jag ser det påverkar neoroleptika känslolivet kraftigt och man brukar prata om allmänt och specifikt sedativ. cns-nedsättande?
Mer
15 år 3 månader sedan #173195 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Våra meds är farliga!
Dementa har väl i princip hjärnskador och jag misstänker att det är det som gör dem känsligare för antipsykotika. Deras hjärnor är väl känsligare för påverkan och det kanske kan gälla fler läkemedel än antipsykotika.