Psyket farligt?

Mer
15 år 3 månader sedan #174002 av Geta
Svar från Geta i ämnet Psyket farligt?

Admin1 skrev: Är det någon här som har blivit överfallen, när ni har varit inlagda?

Nej, jag har aldrig blivit utsatt för något från medpatienterna
på de c:a 15 gångerna som jag har varit inlagd. Själv har
jag inte angripit någon heller.

Den frågan har varit uppe här tidigare på Viska.
Mer
15 år 3 månader sedan #174004 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Psyket farligt?
Jag fick häromdagen en kaffekopp, kanten, på näsroten. Blev ett blödande jack.
Andra roller förstås. Ingen katastrof, främst inte med tanke på hur patienten mår.
Mer
15 år 3 månader sedan #174015 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Psyket farligt?
När jag var inlagd var det ett mindre slagsmål på avdelningen pga ett svartsjukedrama.
Mer
15 år 3 månader sedan #174018 av mopa
Svar från mopa i ämnet Psyket farligt?
Det har aldrig hänt mig nåt när jag varit inlagd. Men en gång fick en kille ett häftit utbrott o krascade fönster o möbler mm.
Mer
15 år 3 månader sedan #174027 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Psyket farligt?
När jag låg inlagd i våras var det en äldre dam som trodde jag civilpolis. Jag sa att jag ingen polis är, utan patient precis som dig. Då blev hon förbannad och kastade bordsbestick på mig. Tråkigt, för vakterna kom och hon fick ligga i spännbälte. Sen såg jag inte henne mer. Jag låg inne 2 dygn bara.
Mer
15 år 3 månader sedan #174029 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Psyket farligt?
Det var en i rökrummet när jag kom in. Jag var nojig och hade hallisar både hörsel och syn. Jag hade roligt och satt och småskrattade för mig själv. Han tålde inte det, för att han trodde det var emot honom jag skrattade. Försökte förklara för honom. Han blev ännu mer förbannad och det var något som sade mig att jag skulle passa mig. Plötsligt ser jag honom ta ett tag i bordet mellan mig och där jag stod framför honom. Jag hoppade bixtsnabbt undan och rusade omedelbart ut. Han hade ju vält bordet och jag hade hamnat rätt under bordskanten om jag stått kvar. När jag slänger igen dörren till rökrummet slänger han en stol rätt efter mig, som slog i sönder rutan på ett av de tre fönstren där.

Jag sprang rätt in i sköterskeexpiditionen och personal kom från alla håll. De höll fast honom tills han lugnat ned sig, sedan gav sköterskan honom borste och skyffel för efteråt fick han sopa upp efter sig.

Några dagar senare kommer en kvinna och skall ha matlagning med oss. Vi lagade maten tillsammans i avdelningens kök och vi hade både förskärare och andra vassa knivar som annars var inlåsta i en låda.

När vi lagat färdigt och bara hade fem minuter kvar, såg jag till att den höggravida kursledaren låste in alla knivar, det gjorde hon efter att jag sagt till henne. Detta för att jag visste att han var på ett så labilt humör.

Han satte sig bakom mig och jag såg inte förrän det var försent att han reagerade på något som kursledaren som satt mitt emot mig vid bordet sade.

Han hoppade upp från där han satt och ger kursledaren ett kraftigt slag i ansiktet varpå kommer skötare från alla håll och tog reda på honom och kursledaren fick gå och lägga sig i säng, tills de ansåg att var säkert vad det gällde barnet och då gick hon ifrån avdelningen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum