Ny insändare

Mer
15 år 1 månad sedan #188394 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ny insändare
Din insändare var ju väldigt väl skriven, Fantasio.
Så det kan ju inte vara av någon sådan orsak som
tidningen inte tog in den.
Ibland verkar det som att de vill ha ett visst tema
på insändarsidan. Dessutom brukar en tidning här
uppmana folk att skriva kort då det är väldigt många
som skickar in insändare.
Mer
15 år 1 månad sedan #188800 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ny insändare

Fantasio skrev: Jo, jag kan ju skicka in den till Folkbladet, stadens andra tidning. Tål att tänka på.


Det tycker jag absolut att du skall göra. Det brukar gå att skicka in insändare via e-post eller via webben.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
15 år 4 veckor sedan #197566 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ny insändare
[i:1bnpo5qs]Okej, jag gör ett nytt försök[/i:1bnpo5qs]

En stilla nåd att bedja om

Jag tillhör en resurskrävande minoritet i dagens samhälle, nämligen de schizofrena. Min vardag (liksom många andras med samma diagnos) består av kamp mot symptom, både de "positiva" och de "negativa". En ständig kamp mot sjukdomen, där ett drägligt liv är möjligt, men ofta en utopi.

Vart ska man nu ta vägen som inlagd, när vår egna avdelning (27:an) lagts ned? Vart ska man nu ta vägen som utskriven, nu när Tullhuset avvecklats? I nån park med a-lagarna kanske, eller planlöst irrande på stadens gator.

Schizofreni kan nästan räknas till folksjukdomarna, då ett stort antal insjuknar varje år. Då är vårdens insatser ofta livsavgörande, då de kan förhindra självmord eller ett allmänt destruktivt leverne. Vi är många och vi kräver att få ta den plats vi tar. Våra problem går inte att sopa under mattan.

Jag önskar att Norrköpings partipampar svarar på mina frågor. Snälla, behandla mig inte som luft. Jag är en medmänniska som behöver lite hjälp och stöttning. Med komunens hjälp kan även jag komma tillbaka och återigen bidra med något positivt. Det är ju allt jag önskar.

Peter

Inskickat till NT och FÖ. Hoppas att denna duger. Vill gärna ha svar från sossekoryféerna i min lilla stad.
Mer
15 år 4 veckor sedan #197799 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ny insändare
Väldigt bra insändare. Den kommer säkert att bli införd. Skickade du in den via epost eller deras hemsida?