Om schizofreni i Fråga doktorn måndag 12/4

Mer
14 år 2 veckor sedan #287804 av Geta
Kan undra om programmet är inspelat eller sänds direkt med
avseende på dubbelmorden i Växjö- vad som sägs om vålds-
benägenhet vid schizofreni.
Mer
14 år 2 veckor sedan #287808 av Bitte
Det ska jag också titta på.
Mer
14 år 2 veckor sedan #287821 av idefix
Mycket bra och hoppingivande reportage tycker jag.
Mer
14 år 2 veckor sedan #287822 av Geta
Drogutlöst schizofreni är säkert lättare att återhämta sig
från än när orsaken inte är så påtaglig.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 2 veckor sedan #287833 av Jocke
Han antyddes ha varit våldsam vid festerna. Men för mig är han ingen förebild. Han har det för bra helt enkelt. Vilken suverän tjej han hade! Men han har inte samma rädsla som vi har, och han lever ut i det mänskliga tack vare barnet. Men jag önskar ändå honom all lycka till. Han såg ut att vara normal rent socialt.

Jag tycker teve måste få fram den sanna bilden av schizofrenin, för jag tror dem håller tillbaka den absoluta sanningen kring att ha drabbats av denna sjukdom. Jag har inte samma lidelse eller patos som många föräldrar tycks ha, jag har inte samma chans att uttrycka vad som är fel begånget. Jag tror samhället skulle vinna på om inte familjen sattes allra högst i de allmänna värderingarna?

Därför att jag tror föräldrar saknar empati för andra utom familjen?

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 2 veckor sedan #287846 av saara
Tittade på programmet. Råkade läsa denna sida 1min. före programmet började så jag hann slå på tv:n. Jag tror programmet kommer i repris i morgon tidigt på morgonen. Det var trevligt att se Marcus o hans familj.Skall skaffa boken han har skrivit eller låna det från biblioteket. Familjen känner ingen skam över sjukdomen och det är fint. :hjärta :hjärta