PsykTV avsnitt 5 Om att vara anhörig

  • anonym
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #346893 av anonym
Svar från anonym i ämnet PsykTV avsnitt 5 Om att vara anhörig
Det finns ett enkelt svar i vårt fall och det var den totala frånvaron av kvinnor i mitt liv innan jag och min livspartner träffades. ( varför det då, är dock svårare att förklara)

En sådan djupare information har tyvärr en tendens att bli "så in i bomben självutlämnande"
att den troligtvis är svår för utomstående att ta till sig.

vill-vara-med / clas johnsson / anonym / Lars / Livskamraten
  • anonym
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #346895 av anonym
Svar från anonym i ämnet PsykTV avsnitt 5 Om att vara anhörig
Har förnärvarande dylika problem på arbetet,

dvs några med kännedom vet inte riktigt hur de ska "hantera" mig.

(och jag vet inte hur mycket jag kan / ska berätta?)

vill-vara-med / clas johnsson / anonym / Lars / Livskamraten
  • anonym
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #346926 av anonym
Svar från anonym i ämnet PsykTV avsnitt 5 Om att vara anhörig
Upplysningsvis skrev jag under sommaren 2010 (23/7 - 15/9)
på egen tråd som "Livskamraten" på Inferno-bloggen:

[i:39w932s6]Gästinlägg: Att svika eller inte - vad är möjligt?[/i:39w932s6]

Tror att jag nämnde det tidigare men när jag kände att bloggens seriositet "spårade ur"

begärde jag att hela tråden skulle tas bort.

Innehållet var det nog inte många som tog till sig (= följde mitt Gästinlägg) då det blir i stort sett "oläsbart" för utomstående med dylika "självutlämnande" trådar.

vill-vara-med / clas johnsson / anonym / Lars / Livskamraten
  • anonym
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #346944 av anonym
Svar från anonym i ämnet PsykTV avsnitt 5 Om att vara anhörig
Apropå Inferno-bloggen igen.

Redaktionen har från och med Inferno program 3 – Ångestmonstret strukit tillgången för sökmotorer såsom Google för alla inlägg utom sina egna!?

Varför endast behålla "sökbarheten" visavi sina egna inlägg är för mig en gåta.

Är redaktionens inlägg mer värda?

vill-vara-med / clas johnsson / anonym / Lars / Livskamraten
Mer
13 år 5 månader sedan #347013 av Admin1

Jocke skrev: Vad jag fastnade för, är att schizofrena tydligen bara kan ha korta förhållanden. Därför att flickvännen upplever en som en slags blysänke. Visst ska man förstå tjejerna, när de säger att förhållandet är utsiktslös.

Men schizofrenin ska egentligen inte vara en belastning, den ska egentligen vara en tillgång. Mamman i det här fallet var svårt sjuk, så jag förstår inte att soc aldrig blandades in här, tydligen är det en syster med i leken också? Detta antyddes bara.


Flickvännens kille hade inte schizofreni utan det var väl ångestrelaterade besvär som jag fattade, men det upplevdes så jobbigt av flickvännen.

Det framgick inte klart vad mamman led av. Inte säker på att det var schizofreni för mamman studerade under den jobbiga perioden och det är nog inte så vanligt vid schizofreni. Dessutom levde mamman ihop med sin make. Det var svårt att konkret förstå problemet dottern hade och som konkret exempel så nämnde hon att när hon kräktes en gång struntade mamman i detta och pappan fick rycka in. Så mycket mer fick man inte veta.
  • anonym
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #347167 av anonym
Svar från anonym i ämnet PsykTV avsnitt 5 Om att vara anhörig
Klippt från Inferno-bloggen:

Är det självklart att älska sina barn eller sina föräldrar? Femte avsnittet av UR: s reportageserie Inferno handlar om att stå nära en person med psykisk ohälsa. Tittarna får träffa Madeleine Tod Christov, 21 år, och hennes mamma Monica Johansson. Under uppväxten var Monica helt uppe i sin bipolära sjukdom och märkte knappt att hennes dotter existerade. Madeleine å andra sidan skämdes för sin mamma och vågade inte ta hem kompisar.

vill-vara-med / clas johnsson / anonym / Lars / Livskamraten