Tilltal

Mer
12 år 10 månader sedan #406105 av Nissegossen
Tilltal skapades av Nissegossen
En bok skriven Anna-Carin Jansson som förr var handledare till jag själv och Maria Jacobson.
Den är en Svensk handbok handlar om hur man bemöter människor med psykos.

Den kostar 138 Kr. (Ingen fraktkostnad, du har den om 5-8 vardagar)

Den är också skriven, den är alltså ett samarbete mellan de som står som författare och de som är själverfarna. Hade jag inte varit upptagen av viska, hade jag nog själv varit med och skrivit i den.

Tilltal är en handbok som är ett vittnesbörd. Skriven av själverfarna ger den inblick i hur det är att leva med en psykossjukdom. Ambitionen är att bidra till att förbättra både det professionella och det mänskliga mötet mellan personer med psykisk sjukdom och/eller psykisk funktionsnedsättning och de som arbetar i olika delar av vårdkedjan.

Tilltal[/url:2ihiw2ly]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #406108 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tilltal
Den skickade jag efter när det gjordes reklam för den här på Viska tidigare i år.
Den kostade 157 kr med frakt.
Mer
12 år 10 månader sedan #406109 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tilltal
:P Har inte sett den, men jag träffade en av de som går på IFS och hon talade om det för jag själv och vi snackade en stund och vi pratade om hur vi har det idag. Hon är förövrigt en av dem som skrivit i boken.

Anna-Carin jobbar inte kvar där, utan hon har fått ett jobb med jämställdhets frågor och jobbar numera för kommunen, i en länga som ligger intill börsen i Göteborg, vid Gustav Adolfs torg mitt i centrala stan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #406113 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tilltal
Tydligen har Maria Jacobsen skrivit en bok till, den här

Young People & Gendered Media Messages
av
Maria Jacobson
HÄFTAD (Paperback). Coronet Books Inc, Engelska, 2005-12-01

In this report, the International Clearinghouse on Children, Youth and Media directs its attention to gendered media messages. The contribution of media to the maintenance of the gender order is particularly important to study, considering the sit...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #406148 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tilltal
Boken finns att låna på Stockholms statsbibliotek
biblioteket.se/default.asp?id=82 ... 47677%2FID

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #406150 av Nozzinan
Svar från Nozzinan i ämnet Tilltal
Man ska bemöta dem som man bemöter alla andra
går det inte går det alltså inte

om en vän man har blir sjuk ska man inte lämna den
så gör dåliga vänner
många som blir sjuka har dåliga vänner