Autism går att se på ansiktsformen

Mer
12 år 6 månader sedan #436973 av Geta
Autism tycker jag är jätteintressant då det gränsar till schizofreni.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
12 år 6 månader sedan #437110 av Guest
Svar från Guest i ämnet Autism går att se på ansiktsformen

Geta skrev: Hur kommer det sig att det kan gå att se på utseendet och rörelsemönstret vilka som har ätit neuroleptika under lång tid?

Mer
12 år 6 månader sedan #437111 av Geta
Om det är så att man kan se på ansiktsformen vilka som är autister så kanske att det också beror på något som de äter. Nu spånar jag bara...
Mer
12 år 6 månader sedan #437118 av krokus
Geta,

Enligt en bok jag har läst ("Miffon, nördar och Aspergers syndrom") står det att:
"Det finns en teori om att gluten och kasein (proteinerna i våra fyra sädesslag och mjölkprodukter) inte kan brytas ned ordentligt av folk inom det autistiska spektrumet. Det produceras då peptider som läcker ut i blodomloppet. Gluten bryts ned i en peptid som heter gluteomorfin och kasein bryts ned till en peptid som heter kaseomorfin. Som ni kan förstå av namnet har de samma effekt som morfin och är lika vanebildande. De här peptiderna rusar runt i kroppen, in i hjärnan och får personen av reagera annorlunda på en massa olika stimuli. Genom att avlägsna den skyldiga maten (den mat som innehåller gluten och kasein) från barnets diet upphör produktionen av dessa peptider och då upphör även 'heroin'-effekten."

Var det något sådant du syftade på, Geta?
Mer
12 år 6 månader sedan #437186 av Alma
Det här har visserligen inte med autister att göra, men som ett inlägg i "ätdebatten" finns det en sjukdom, populärt kalld Föllings sjukdom, som medför utvecklingsstörning om man inte följer en speciell diet som begränsar mängden protein i maten.

[url:ofs6mkv9]http://sv.wikipedia.org/wiki/Fenylketonuri[/url:ofs6mkv9]
Mer
12 år 6 månader sedan #437191 av Geta
Är det då som man bara kan äta älgkött?