GAF test

Mer
12 år 4 månader sedan #445092 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet GAF test
Jag har för mig att una-bombaren satt i USA:s säkraste fängelse. Florence, Colorado. Då måste jag minnas fel. Det här ska jag googla på.
Mer
12 år 4 månader sedan #445099 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet GAF test
Visst sitter han där.

"I och med att Unabombaren fick sin diagnos, så avbröts rättegången och han fick aldrig någon dom, vilket gjorde en del besvikna."

Utan dom, hur hamnar man då i ett supermax-fängelse?
Mer
12 år 4 månader sedan #445162 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet GAF test
I USA finns inte rättspsykiatrisk vård utan psykiskt sjuka hamnar också i fängelse. Det finns de i USA, som tycker att detta är fel.
Mer
12 år 4 månader sedan #445229 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet GAF test
Skönt att Cullberg har fått mål i munnen och ryar mot den norska psykiatriutredningen. Han ger ju varenda en av oss rätt som säger att Breivik, knappast har en Schizofreni diagnos utan att han kan lida utav en Narcissistisk personlighets störning, vilket ju också jag kan tro och då faller ju bitarna på plats. Cullberg har ju skrivit i DN och Aftenposten har tagit upp debatten, som nu förmodligen kommer att bli het och givande.
Se länkar här:
DN
www.dn.se/debatt/breivik-ar-till ... t-straffas
Aftenposten
www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 15334.html

Tipstack till Admin.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 4 månader sedan #445278 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet GAF test
Leif GW Persson trodde inte heller att schizofrenidiagnosen var korrekt och även Professor Martin Grann var skeptisk på TV i tisdags i ett kriminalprogram, som heter Veckans brott.
svt.se/2.162034/veckans_brott
Mer
12 år 4 månader sedan #445391 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet GAF test

Geta skrev: EberhardDavid:s blogg
Har just träffat en patient med riktig paranoid schizofreni
about 1 hour ago · reply · retweet · favorite


medicinskordbok.se/blogg-david
twitter.com/EberhardDavid

"EberhardDavid David Eberhard
@
@cissiwallin Att Breivik inte lider av paranoid schizofreni är jag hyggligt säker på, men svårare att veta, utan mer fakta, kring psykopati"

"EberhardDavid David Eberhard
Uppenbarligen är det inte bara jag utan även professor Johan Cullberg som anser att diagnostiken av Breivik lämnar mycket övrigt att önska"

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum