Häktades för skott mot föreståndare (Aftonbladet)

Mer
12 år 3 månader sedan #457260 av Nissegossen
Jag gjorde repmånad starkt psykotisk och hade kpist och i närheten fanns skarp ammunition, både till den och till gruppens kulspruta, men inte till pv-kanonen eller till GRG.

Jag var då utsedd till gruppchef, men jag avbröt övningen mitt i och gick till det ställe där bataljonsstabens läkare och sjukvården fanns, jag gjorde alltså repmånad på bataljonsstabs kompaniet och jag sade till läkaren precis som det var, att jag var inne i en psykos och då fick jag åka till Falulasarett för vidare transport till Karlstad där jag vart kallad för repmånaden

Grabben i artikeln, tja, han verkar inte ha mycken uppfattning och kan tydligen inte känna någon empati här. Han skall ju genomgå en psykiatri utredning. Jag tror att den visar på att han inte skall dömas till fängelse utan får rättspsykiatrisk vård och jag gissar att de slänger bort nyckeln för honom...

Redan när jag var 12 år, lärde jag mig skjuta på skjutbana med gamla Mausergevär och en gång var det tävling på en annan skjutbana än den vi brukade skjuta på och när tävlingen var över fick vi grabbar som var 13-14 år gamla, ta gevären med med prisbucklan på pipan och åka utan någon vuxen per spårvägen ut till där ordinarie skjutbana låg.

Ingen hade plockat bort viktiga delar, utan att vapnen var kompletta....

Han som stod för lokalerna på Kviberg, bodde i klubbhuset inne på militär mark och han skötte om det som civilanställd och bodde där.

Han tog emot oss när vi kom. Förövrigt hade jag vunnit årspristävlan, det året, så råkade första vinsten vara ett Mausergevär, men jag fick inte vara med på sista tävlingen, (Den var helt avgörande, det fanns bara en som kunde matcha mig) för morsan och farsan ville prompt åka till Skåne för att hälsa på släkten. Jag fick ett hederspris istället!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum