Anders Breiviks öppna brev från cellen

Mer
12 år 3 veckor sedan #473958 av Nissegossen
Vad säger ni? Den "Ultimata förnedringen" eller läs själva vad Anders Behring Breivik skriver i ett 38 sidor långt brev. Läs mer i Expressen här; www.expressen.se/nyheter/anders- ... an-cellen/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 3 veckor sedan #473960 av Isa-Alise
Jag är väldigt trött på att läsa om Breivik nu.
Mer
12 år 3 veckor sedan #473961 av Bitte
Jag kommer i håg när jag fick det första beskedet att jag var schizofren via journalerna för många år sen. Jag blev helt hysterisk av ilska eftersom jag inte alls var sjuk. Sen förnekade jag det.
Mer
12 år 3 veckor sedan #473962 av Geta
Kan undra hur många som döms till rättspsykiatri här i Sverige som hellre vill ha fängelse liksom Breivik?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 3 veckor sedan #473971 av Jocke
Jag tror inte de flesta förstår hur det är, att ha en mental "fotboja" på sig? Omedvetenheten om hur kontroll styr ens liv är nog ganska kapitalt, jag tror inte man bryr sig, så länge ingen är direkt otrevlig mot en? Men jag tror några tror, att det är högre status att sitta på kåken? Det ger mer prestige, att sitta av den hårda vägen, medan det mjuka kan få en att ruttna upp invärtes.

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 3 veckor sedan #474027 av Admin1
Breivik är nog positiv till fängelse, därför att det blir max 21 år i Norge. Vård kan väl bli livstid för honom. Såg på Aktuellt igår den norrman som hade vaktat vid färjelägret till Utöya och pratat med Breivik precis innan skjutningarna började. Han ansåg att Breivik var tillräknelig.