Trångt i psykvården, Malmö (Sydsvenskan)

  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
11 år 11 månader sedan #486698 av vnv
"– Det är hårt tryck på vårdplatser nu men det finns relativt många platser i Lund även om det blir lite mer besvärligt om man kommer från Malmö, säger Gunnar Moustgaard, chefsläkare i Psykiatri Skåne.

I hela Psykiatri Skåne finns totalt 411 platser inom vuxenpsykatrin, varav hundra i Malmö respektive Lund. "

MÅNGA platser i Lund?? Som sagt: Allt är relativt!! ST:Lars har ALLTID överbeläggningar!! Jag fick för f*n ligga i musikrummet på avdelning 1 C när jag var inlagd i 3 dygn för några veckor sedan..... Tycker det är skandalöst!!

oh, WELL - 411 stycken slutenvårdsplatser inom vuxenpsykiatrin med en befolkning på ca 1, 2 miljoner människor : "Google: Skåne län består av 33 kommuner och har cirka 1,2 miljoner invånare, vilket är 13 procent av Sveriges befolkning och endast ett tusental invånare färre än vad som bor i hela Norrland."

JAG FINNER INGA ORD......... Jag visste att det var få platser inom vuxenpsyk men att det var så här illa är SKRÄMMANDE....

VAKNA POLITIKER!! VAKNA SVERIGE!! VAKNA SKÅNE.....

/vnv 8O .? :cry: :evil: :tänk :väggen
Mer
11 år 11 månader sedan #486707 av zoegas
Inget nytt. Det finns värre exempel där hjärtsjuka nekas vårdplats. De ligger fan i korridorerna och dör.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 11 månader sedan #486749 av Nissegossen
zoegas,

Jag håller med dig! Äldre som kommer in med hjärtinfarkt, får inledningsvis all hjälp, rent akut. Men sedan säger läkaren i en kommentar till journalen bara Hjärtstopp, när det beslutet är taget, kan läkaren stå bredvid patienten när han får hjärtstopp på nytt och bara se på medan patienten dör! De lyfter inte ett finger för att rädda patienten. Jag själv misstänker att jag själv skulle behandlas så!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 11 månader sedan #486759 av Geta
Tyvärr tror jag att vi sorteras efter hur nyttiga för samhället, vi förmodas vara, när det gäller vilka vårdinsatser som sätts in.
Mer
11 år 11 månader sedan #486772 av zoegas

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻