Styrketräning minskar risk för diabetes

Mer
11 år 9 månader sedan #507052 av Isa-Alise
www.dn.se/nyheter/vetenskap/styr ... t-diabetes

Lyft skrot och slipp diabetes. Ny forskning visar på ett samband mellan träning med vikter och minskad risk för typ 2-diabetes hos män.
Mer
11 år 9 månader sedan #507055 av Geta
Alla som ordineras antipsykotika borde informeras om riskerna med diabetes och rekommenderas att motionera på många olika sätt.
Mer
11 år 9 månader sedan #507118 av Admin1
Vid schizofreni även utan antipsykotika har man en förhöjd diabetesrisk, så det är väl något fel också på ämnesomsättningen också, sedan bidrager säkert också en ohälsosam livsstil en del.
Mer
11 år 9 månader sedan #507124 av Geta
Att man blir hungrig och slö av antipsykotika hjälper nog till att utlösa diabetes.
Mer
11 år 9 månader sedan #507176 av Nissegossen
Jag tycker det är konstigt att jag som har disposition i släkten för Diabetes, min far och alla hans syskon hade Diabetes och först nu, vid 60+ har jag något förhöjda värden men inte exceptionellt höga nivåer och har ännu inte behövt medicinera för Diabetes. Jag har ju dessutom Schizofreni, vilket jag verkar ensam om att ha i släkten och dessutom medicinerar jag. Även min bror, som nu medicinerar mot Diabetes och min äldsta syster har förhöjda värden. Även många utav mina kusiner medicinerar mot Diabetes.

Varför har inte jag drabbats hårdare? :tänk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 9 månader sedan #507241 av Geta
Du har nog lyckats hålla vikten för att du har rökt, Nissegossen. Det kan vara därför som du inte fått diabetes.
De som röker behöver inte tröstäta.