Styrketräning minskar risk för diabetes

Mer
11 år 9 månader sedan #507252 av Nissegossen
Ja, men Geta, jag har ju slutat röka, men jag tror att jag inte gått upp i vikt trots det. Men mitt magmått är större, men musklerna har blivit mindre nu på gamle dar. Jag behöver nog styrketräna här. :rolleyes:

Jag tror att åldern har med detta att göra också.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 9 månader sedan #507279 av Zoidar
Jag rekommenderar styrketräning. Basövningar, bänkpress, knäböj o.s.v. 30 min 3 dagar i veckan ger mycket bra resultat på hållningen och mående och hälsa verkar det som. Mina pass är jättekorta nu. 20 min, men det tycks fungera..

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 9 månader sedan #507287 av Nissegossen
Det får ske utan verktyg, samt glöm inte att jag har diskbråck och inte får belasta ryggen. Jag får i så fall göra de övningar som inte i längden gör ont på mig och det är då de övningar jag fått utav sjukgymnast. Dock, rörelser där jag får dra upp och ned i några handtag med vikter som går upp och ned när man drar och släpper samt att jag får ligga ned och dra i vikter som hänger nere vid fotändan som också går upp och ned får jag göra.Detta för att öka muskelmassan i armarna.

Men glöm det att jag skulle gå på GYM.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 9 månader sedan #507495 av Tikki
Jag har tänkt börja med konditionsstyrketräning.
I stället för få reps ska jag köra många, kanske 50 st.
Man blir inte lika stark men å andra sidan får man bättre kondis än vanlig styrketräning.
:hjärta