Kreativitet hos schizofrena

Mer
11 år 7 månader sedan #526264 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kreativitet hos schizofrena
Det kan ju vara ett bevis på att det är inte så klokt att förinta alla schizofrenigener. Då skulle de kasta ut barnet med badvattnet
om det var målet med att kartlägga alla psykosfall i Sverige.
Mer
11 år 7 månader sedan #526267 av Nissegossen
:angel Det ända jag har att säga, är att jag läste i expressen samma artikel och såg inte denna tråd, så jag lade in en egen, men det hade jag ju inte behövt göra! <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?p=5262...php?p=526263#p526263 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 7 månader sedan #526446 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kreativitet hos schizofrena
Det här med författare och schizofreni kan nog stämma för det finns ju ett tiotal författare här på sajten. Många här verkar skriva böcker.
Mer
11 år 7 månader sedan #526478 av koi
Svar från koi i ämnet Kreativitet hos schizofrena
Jag ritar och målar. Har mest blivit blyertsteckningar. Skrev en &quot;bok&quot; när jag gick i lågstadiet och min fröken blev stormförtjust och tyckte jag skulle bli författare. Det var en barnbok som handlade om en sköldpadda som hette Algot. I högstadiet var jag med i en uppsatstävling och vann 8000 kr till klasskassan. :) Efter det satt jag mest och ritade serier i mina matteböcker på gymnasiet. Har inte skrivit någonting alls de sista 20 åren, mest ritat.
Mer
11 år 7 månader sedan #526536 av notwoodstock
Jag hade nog lite kreativitet inom mer logiska områden. Dom klagade på min ena hjärnhalva när jag blev sjuk - att jag var för logiskt/symboliskt tänkande...

Inom mer konstnärliga områden så undrar jag om jag inte faktiskt har någon talang där också. Men jag kan t.ex inte rita av någonting.

Så vet ni det. Om mig själv. 8O 8O

/notwoodstock