Större klassklyftor i vården (Expressen)

Mer
11 år 5 månader sedan #536485 av Geta
Saknar du akademisk utbildning och inte kan prata för dig- då får du vänta i vården.
www.expressen.se/ledare/sakine-m ... -i-varden/
Mer
11 år 5 månader sedan #536486 av björk
Det är inte rätt. Livet är bara en fasad. sanningen finns sedan.

Man skall också komma ihåg att man inte skall tro på ordet.

Och inte ge sig förrän man hittat sin egen sanning..... :dans :dans :dans
Mer
11 år 5 månader sedan #536487 av björk
Lyssna- Här. I CAN SEE THAT YOU'RE THORN.


I've got some scars on my own......


Precis så e jag som de första jag skrev... Vad tycker, Ni om detta.? kommentarer tack... :mrgreen:
Mer
11 år 5 månader sedan #536494 av zoegas
En bok som baserar sig på studie som säger att människor utan akademisk utbildning förväntar sig sämre vård. Inte att de får sämmre vård. Vilket trams.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 5 månader sedan #536581 av Admin1
Undrar hur utbildning påverkar risken att få LPT? Högre utbildning ger dock inte något fullständigt skydd mot detta, men kanske är risken mindre att få LPT med akademisk utbildning.
Mer
11 år 5 månader sedan #536606 av Nissegossen
Admin

Erfarenheten säger mig att utbildning och intelligens inte spelar någon som helst roll för vem som får sjukdomen Schizofreni och vanföreställningarna med åtföljande Paranoia också slår blint. Så vem som får LPT går inte att svara på, då det knappast har med intelligensen att göra.

Detta säger jag som först av alla sade att jag själv hade sjukdomen Schizofreni och själv uppsökte psykiatrin första gången och då hamnade på LPT trots att jag lade in mig frivilligt.

De jag har mött inom Psykiatrivården med ifrågavarande sjukdom, jag har känt en hel del och även umgåtts i vardagen med flera, har i allmänhet varit ganska, både välutbildade och även har de haft en relativt hög intelligens.

Det är nog ingen skillnad rent initialt men de som har en bättre utbildning har fullt klart större chans att tillfriskna och det på kortare tid än i normalfallet.

Det finns t.om. de i min bekantskapskrets som studerat till läkare som fått sjukdomen.

Fast fullt klart är att om man kan prata för sig och bråkar tills man blir bemött, av folk som lyssnar på en och får den behandling man har rätt till, så får man den också!

Det är fullt klarlagt att sura griniga gubbar som inte godtar vad de säger om man är missnöjd, de gubbarna lever också längst!

Så, Admin jag tänker bli en gammal grinig gubbe! :rotfl :grandpa

Den som sitter där man sätter honom och inte själv tar sig ur stolen, blir inte gammal.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum