kreativitet

Mer
11 år 5 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #537653 av koi
kreativitet skapades av koi
Vet inte om den redan är postad, men här kommer den igen då. Handlar om koppling mellan kreativitet och psykoser och schizotyp personlighet.
Hoppa till 50 minuter om ni inte vill höra om hur barn är kreativa.

urskola.se/Produkter/160426-UR-Samtiden-...skap-och-skaparkraft
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
11 år 5 månader sedan #537655 av Geta
Svar från Geta i ämnet kreativitet
Tror inte att den här länken är postad förut. Är inte alla barn kreativa? Min syster är förskollärare och menar att det är viktigt med fri lek.
Mer
11 år 5 månader sedan #537658 av koi
Svar från koi i ämnet kreativitet
Jag tror de flesta barn är kreativa, jag tror också att blyga barn kan behöva hjälp att våga uttrycka sin kreativitet.
Mer
11 år 5 månader sedan #537660 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet kreativitet
Jag störs lite av något som jag tycker låter som någon som kommenterar, en röst som kan betecknas som någon simultantolkar vad som sägs på ett främmande språk eller dylikt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 5 månader sedan #537663 av Geta
Svar från Geta i ämnet kreativitet
Ett par år jobbade jag på ett fritidshem för ungdomar i omsorgen. Där var all tid schemalagd med aktiviteter.
Först gick barnen/ungdomarna i skolan. Sedan gick de på fritidshem med aktiviteter och på kvällarna var det vanligt att de gick kurser. Där förekom ingen fri lek.
Mer
11 år 5 månader sedan #537664 av koi
Svar från koi i ämnet kreativitet
Hur gamla var de barnen? Man går på fritids tills man är 12 va? Barn ska leka, de måste få leka. Det är flera i min sons klass som har idrott efter skolan alla dagar i veckan. Stackars barn.