Tips till Utomjordingen: Boken- Leva med tinnitus

Mer
Mer
11 år 3 månader sedan #552655 av Utomjordingen
Tack för tipset! Jag får se om jag ska köpa boken. Annars så har jag tinnitus kombination med röster.
Mer
11 år 3 månader sedan #552658 av Geta
Här är ett annat tips vid tinnitus i form av en app:
svenska-apps.se/iphone-ipad/hals ... bigjr.html
Mer
11 år 3 månader sedan #552662 av Utomjordingen
Röster (hörselhallucination) och tinnitus är inte en bra kombination. Och så länge jag har det så länge är jag inne i mig själv och ser också då en röd boll (livsboll) när jag blundar. Man får då en massa vanföreställningar (knäppa tankar) eftersom man hör något hela tiden som inte finns... tillexempel så tror/vet man att det är genomskinliga skepnader och/eller att det är utomjordingar som snackar med en på telepatiskt väg. Som då kan tillexempel säga: "Din komet kommer om du dör eller inte.", "Din komet kommer inte om du dör eller inte." och "Din komet kommer år XXXX och hamnar XXXXXXXX." och så vidare. Sen får man i sin tur ångest och vill dämpa sin ångest med tillexempel alkohol.
Mer
11 år 3 månader sedan #552669 av Utomjordingen
Det är inte roligt att vara jag för jag lider för det mesta och är djupt deprimerad. Även min kvinna har sagt att jag är ett helvete och jag håller med henne.
Bilagor:
Mer
11 år 3 månader sedan #552852 av Admin1
Det finns ett antidepressiva Sertralin, som verkar lindra svår tinnitus och har dessutom effekt mot depression och ångest.
www.expressen.se/gt/sa-kan-du-bl ... -tinnitus/