Något jag sagt och skrivit...

Mer
11 år 1 månad sedan #566557 av Nissegossen
ja, jag säger det igen! Bli inte din sjukdom, jag har diagnosen Schizofreni och är inte schizofren för det.

Jag får nu vatten på min kvarn! Jag kan bara säga att det är samma vid andra sjukdomar, bli aldrig din diagnos och förklara för omvärlden att du är din diagnos! Jag lider av min Schizofreni, men banne mig, jag är inte en omkring gående sjukdom! Nä, var vänliga att kalla er inte för en sjukdom och bli den absolut inte!

Det här är vad som skrivs i dagens Expressen vad gäller sjukdomen ms; www.expressen.se/halsa/bli-aldri ... ycket-mer/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 1 månad sedan #566560 av Geta
Svar från Geta i ämnet Något jag sagt och skrivit...
Louise Hoffsten säger att hon vet vad ett MS-skov är och hon vet inte vad ett skov är. Det är ungefär det samma som att ha en psykos. Det är svårt att veta vad det är.
Mer
11 år 1 månad sedan #566565 av Geta
Svar från Geta i ämnet Något jag sagt och skrivit...
Det jag menar är att det är så svårt att verkligen veta vad en psykos är. Att verkligen ha insikt är nästan omöjligt.
Mer
11 år 1 månad sedan #566611 av Earlybird
Bra skrivet man ska inte identifiera sig med sjukdomen och låta den ta över ens liv. Fokusera på det som är friskt och fungerar och försök att skaffa dig ett så bra liv som möjligt. Det går att nå framgångar trots handikappet som psykiska sjukdomar kan ge. Vad är frisk och vad är sjukt förresten , det tycker jag är en rätt djup filosofisk fråga. Är det ens möjligt att vara fullt frisk i denna värld som vi lever i ?
Mer
11 år 1 månad sedan #566636 av Nissegossen
Läs Mark 3 20 versen till kapitlets slut! Jesus blev utav sina anhöriga anklagad för att vara ifrån sina sinnen och hade kommit dit där han var för att taga honom till vara för att de trodde han var ifrån sina sinnen!

Jesus tog i den stunden avstånd från sin egen familj och gav inte något tillstånd till att släppa in dem där han var och sade inför de som var församlade där att den som trodde att han var från sina sinnen skulle kastas i det brinnande Gehenna.

Vi är inte sjuka Earlybird, bara det att vi har drabbats av, inte Jesusjukan har jag kommit på, utan av Jesussyndromet!

Vi har ju med våra röster direktkontakt med himlen! :be

Så, om vi är sjuka, så undrar jag om Jesus hade blivit omhändertagen av myndigheterna och blivit medicinerad med en injektion med antipsykotika av något slag och blivit bältad om han hade levt idag...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 1 månad sedan #566719 av Admin1
Jag tycker att det är enkelt att avgöra vad som är en psykos - man har hotande röster och känner sig förföljd och hotad till livet t.ex. Jag insåg när jag hade en psykos att det var en psykos och sökte själv hjälp. Nu är det säkert inte så vanligt att man inser själv att man har en psykos utan de flesta tror nog att psykosen är verklighet.