Pannloben är vår skyddsängel (Svd)

Mer
11 år 1 vecka sedan #577709 av maria-w
Jag har accepterat att det finns vissa sidor hos mig själv som jag inte direkt gillar, men i nuläget inte har kraft att förändra. Jag försöker att komma ihåg att det bara är delar av mig och så gör jag så gott jag kan med de sidor jag faktiskt kan påverka. Jag vet inte om det är en bra taktik, men jag orkar inte kriga mot mig själv hela livet. Jag brukar försöka kontra med att jag gör mitt bästa när jag blir ansatt. Det är lättare nu oxå för jag känner för det mesta att jag tycker om andra människor och då är det lättare att tro på att jag har en god sida oxå. Förut var jag arg och rädd nästan jämt, fast jag visade det aldrig. Det kanske beror på medicinen. Jag har läst här att antipsykotikan minskar ilska.
Mer
11 år 1 vecka sedan #577723 av Nissegossen
Jag hade en akut psykos och gick till polisen i polishuset och fick tala med en polis i hans tjänsterum och jag sade att jag i min tanke hade haft ihjäl någon. Han bara blev arg och sade att det kan man inte anmäla, för det är inget brott!
Sedan avfärdade han mig på stört och jag gick snopen därifrån! :D

Det som sker i vår fantasi kan vi inte göra något åt och enligt Bibeln är inte människan god, utan enbart Gud är god. Läs syndabekännelsen ta nattvarden och gå ifrån nattvardsgudstjänsten med fridfullt hjärta! Ty som prästen säger, edra synder äro förlåtna, gå i herrens frid!

Mao, ondskan finns inom oss alla, men det är upp till människan att inte göra det onda!

Då, om det var straffbart med onda tankar, skulle varenda deckarförfattare sitta inne på livstid för seriemord. :grandpa

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 1 vecka sedan #577724 av Utomjordingen
Bra sagt, Nissegossen! :klappa
Mer
11 år 1 vecka sedan #577730 av Nissegossen
OK! Tack!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 1 vecka sedan #577735 av Utomjordingen
Det är ibland som film. Det kan ibland vara så att det är en gråzon mellan film och verklighet och då bör man veta vilket som är vilket. Man måste kunna skilja på vad som är verkligt och vad som är fantasi - eller hur?!

  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
11 år 1 vecka sedan #577738 av yoki
Svar från yoki i ämnet Pannloben är vår skyddsängel (Svd)
Jag gillar er taktik både maria-w och Nissegossen, tack Maria för svaret.
Förr gick jag jämt i kyrkan och upplevde en verklig frid när jag tog nattvarden men de senaste tre, fyra åren har jag kommit ifrån det. Visst har jag hela tiden haft kvar min tro men jag ha inte aktivt vårdat den på rätt sätt.
Det är hög tid att göra något åt det nu, i morgon blir det kyrkobesök. :groovy