Reumatikermedicin till deprimerade (DN)

Mer
10 år 10 månader sedan #591577 av Geta
Det har visat sig att reumatikermedicin som är inflammationsdämpande
också är bra vid depression.
www.dn.se/nyheter/vetenskap/fors ... ikmedicin/
Mer
10 år 10 månader sedan #591581 av Amandara
Vid min senaste psykos hade jag även antibiotika tfa sår som jag åsamkat mig som blivit infekterade.......psykosen läkte fort med dessa mediciner i kroppen - kan inte låta bli att undra över antibiotikans roll i det hela, efter vad som skrivits på Viska om inflammationers eventuella betydelse vid psykisk sjukdom.

Intressant!
Mer
10 år 10 månader sedan #591604 av Nissegossen
Amanda

Jag blev också bra på en antibiotika kur med penicillin. Jag var inlagd och eftersom den vanliga maten var gammaldags storkök, sade jag att jag ville ha laktovegetarisk kost och fick det. Jag fick lov av läkaren att ta ett kosttillskott med organisk zink. Samt att jag var akut behandlad med en dos Depå Neuroleptika. Detta sammantaget gjorde efter ungefär tre dagar, så stod jag i uppehållsrummet och sade till mig själv; Nisse, så här bra som du mår nu, kan du räkna på ena handens fingrar att du mått i hela ditt liv.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 10 månader sedan #591667 av Admin1
Nyhet från sajten:

Antibiotikat minocyklin
upptäcktes av en slump i Japan att den minskade schizofrenisymptom. Sedan dess har ytterligare studier gjorts på behandling av schizofreni med minocyklin och förbättringar förutom av positiva symptom utan också av negativa och kognitiva symptom har setts. Ytterligare studier pågår för att se vilken effekt minocyklin ger vid schizofreni och om det ger effekt även när Clozapine inte ger effekt. Hur minocylin utövar sin effekt är oklart, men man tror att det kan vara via en antiinflammatorisk effekt. En fördel med minocyklin är att det är billigt och säkert, men också att det redan finns som läkemedel i USA, men inte i Sverige.

www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... chizofreni
Mer
10 år 10 månader sedan #591696 av Amandara

Nissegossen skrev: Amanda

Jag blev också bra på en antibiotika kur med penicillin. Jag var inlagd och eftersom den vanliga maten var gammaldags storkök, sade jag att jag ville ha laktovegetarisk kost och fick det. Jag fick lov av läkaren att ta ett kosttillskott med organisk zink. Samt att jag var akut behandlad med en dos Depå Neuroleptika. Detta sammantaget gjorde efter ungefär tre dagar, så stod jag i uppehållsrummet och sade till mig själv; Nisse, så här bra som du mår nu, kan du räkna på ena handens fingrar att du mått i hela ditt liv.

Gott att höra! :tummenupp
Mer
10 år 10 månader sedan #591700 av Geta
För ett par år sedan gick jag igenom en antibiotikakur. Jag mådde inte alls bra då magen kom i olag trots att jag åt biofilus.