Ännu ett självmord

Mer
10 år 8 månader sedan #607102 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ännu ett självmord
Geta, vården är medvetna om det och patienterna får LPT och är på låst avdelning. Dock var det en intagen, hon bodde i kvarteret intill där jag bodde och hon tände eld på sin egen lägenhet och var i trappen när brandkåren anlände. Hon kom in på LPT och hade kvar endast kläderna på kroppen, såg henne på avd då och hon fick frigång på området trots att hon nyligen blivit insatt på antidepressiva. Hon gick direkt utanför sjukhusområdet, ställde sig på tågspåret tvärs över vägen, och tåget tog henne.

Det finns tom mediciner ur rauwolfia gruppen, där de som får pröva den begår självmord.
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...c.php?f=1&t=4052 [/url]<!-- l -->
st.ofsen.com/rauwolfia-alkaloid- ... on-oralt-2

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 8 månader sedan #607114 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ännu ett självmord
Men frågan om hur självmord övergår från tanke till handling, lär nog få stå obesvarad länge till, har jag en känsla av? Men tydligen så ska det vara, att när man beteer sig mer självständigt och har en mer normal livsföring, då kan det komma som en blixt från en klar himmel, en riktig tvångstanke om att ens liv på jorden redan har upphört! Jag undrar alltså vilken kategori av människor det är, som inte kan acceptera att man kommer att få ha grava funktionshinder inom en oöverskådlig framtid? Det måste vara människor, som nog är överkänsliga för kritik? Men kritik måste uttalas rätt, annars så bör det nog absolut fortfarande ske lex maria anmälningar! När måttet är rågat, är väldigt olika från människa till människa är det väldigt olika på hur man reagerar, men man ska inte reagera likgiltigt, det är nog där problemet börjar för dessa tror jag?

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 8 månader sedan #607224 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ännu ett självmord
Vad gäller schizofreni, så kan ju självmordsbenägna få Clozapine/Leponex, eftersom det preparatet minskar självmordsrisken markant. Tror att det är det enda preparat förutom antidepressiva, som minskar självmordsrisken.