"För mig är det tortyr" (Sydnytt)

  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
9 år 11 månader sedan #669229 av vnv
Mer
9 år 11 månader sedan #669258 av Traxerity
Det där ser inte kul ut, ligga i en säng o stirra i taket i flera timmar. Får man inte ens nån radio eller nåt att lysnsa på? kanske en bok? Tomt rum med bälte runt sängen och inget att glo på. :väggen
Mer
9 år 11 månader sedan #669260 av björk
jag gick på en vakt så för mej blev det starten :dans

Kanske e de bra ändå för det kan vara en indikator också. Om det går eller känns dumt.
kanske så ja det är bara en hypotes men vård idkaren försöker underminera vården.
torka ens eget arsle. Istället för att skylla på andra då iochmed bälltningen. Vet vårdtagaren om
hur det känns att vara, förtappad att allt är slut. Att man möter den psykiske döden i vit ögat.
Sådant där biter bältning. En sak också istället för att bältningen skulle innefatta ngn slags slentrian
blir de ett tillhygge när man mår som sämst. Va tror dom/dem, det är ju ingen sunset holliday.
Hade dom inte bältat mig så vete, fasiken. Som sagt menings motståndarna till denna kontroversiella
metod kan ju börja me att torka sin arslen själva. Bryskt sagt men va fan. Ja var DÖD ps............................
Det är ju heller ej på avd, som de normala utan bara akut intag. Egentligen så skiter jag i vilket.
Men det e så många som har åsikter. Bara en bråkdel vet vad dem pratar om. Va säger man som Leif gw persson
lysmaskar. Kommunism bygger på att en elit styr. Men de beror på vilket sätt man SAS styr. Är det diktatoriskt
och auktoritärt så kännetecknas det av avbilden på sann kommunism o svenskleninister. Är det med mjuka händer.
Och samförstånd samt förtrolighet är det de borgerliga. Men det bygger mest på -- eget ansvar tror jag.



:jump
  • Besökare
  • Besökare
9 år 11 månader sedan #669266 av
Som man vet hur det funkar
Mer
9 år 10 månader sedan #669303 av Admin1
Psykiatern säger att det går inte helt att undvika. Kanske kan bältningen göras behagligare om den inte helt går att undvika. En psykolog eller psyksjuksköterska talar lugnande och försöker med avslappningsövningar. En annan variant är att ge lustgas. Att ha en TV som personen kan titta på kan också vara bra. Det gäller att rikta uppmärksamheten bort från bältningen.
Mer
9 år 10 månader sedan #669346 av biehhysf
var på föreläsning med henne. fick dåliga vibbar. en del som hon tog upp på föreläsningen var inte heller sant.