Ensamhet avgörande för att må bättre (DN)

Mer
9 år 9 månader sedan #677776 av Admin1
Det kan vara stresstillstånd som mår bättre av ensamhet och lantliv. Men man kan tänka sig andra behandlingar också - avslappningsövningar, motion, yoga osv
Mer
9 år 9 månader sedan #679352 av lärjungenMatteus
7 Detta är alltså situationen: de flesta judar har inte fått det erkännande från Gud som de söker efter. De som Gud har utvalt har gjort det, men de andras ögon är förblindade.

8 Det är vad våra Skrifter menar när de säger att Gud har låtit dem somna och tillslutit deras ögon och öron, så att de inte förstår vad vi talar om när vi berättar för dem om Kristus. Och så är det än i dag.
Mer
9 år 9 månader sedan #679355 av Utomjordingen
Första gången jag fick bara vara för mig själv var först när jag var 24 år gammal. Då var jag stort sett ensam ett helt år och det kändes riktigt skönt. Äntligen fick jag då vara för mig själv. För innan dess hade jag haft folk runtomkring mig hela tiden i mitt liv. Men idag skulle jag inte kunna vara ensam hela tiden för jag vill kunna umgås med människor (kvinnor) ibland.
Mer
9 år 9 månader sedan #679383 av Admin1
Har man schizofreni, så kan det vara jobbigt att umgås med andra. Att samtala med folk kräver stora hjärnresurser och kan vara stressande. Detta kan nog vara en orsak också att man frivilligt isolerar sig för att få lugn och ro.
Mer
9 år 9 månader sedan #679388 av Geta
Om det är arbetsminnet som fallerar, när man umgås med andra? Att skriva är inte alls lika svårt.
Mer
9 år 9 månader sedan #679432 av Utomjordingen
Om jag ska träffa någon och om spänningarna är för stor då tycker jag att lagom mängd alkohol kan vara bra medel att ta till för att minska den här dåliga sociala kompetensen som jag kan ha ibland till en bättre social kompetens om man säger så.

I mitt fall när jag umgås med människor - särskilt män - så ser jag en ökad risk att fara illa (ibland kan jag uppleva att "här" kan jag dö om jag inte passar mig) för så dålig erfarenhet har jag utav män från förr - det har satt djupa spår så jag är skadad!

Sen vill jag ibland när jag träffar en del människor att det ska vara uppgjort långt i förväg. Typ, det måste vara som spel/planerat och gärna backup.

Min kvinna kan hantera människor mycket bättre än vad jag kan.