Patient våldtogs på sjukhus (Aftonbladet)

Mer
9 år 2 veckor sedan #732655 av vnv
www.aftonbladet.se/senastenytt/t ... 0601820.ab

/vnv :evil: (Jag har länkat till liknande händelser flera gånger tidigare här på Viska. Det tycks hända igen, igen och igen. Tragiskt. Varför??)
Mer
9 år 2 veckor sedan #732713 av Kevick
Det hela verkar trots allt underligt. Fanns ingen larmknapp? Var det på psyket? I sådana fall förstår man ju. Finns ju knappt en käft att få tag på mitt i natten.
Mer
9 år 2 veckor sedan #732732 av Geta
Om det inte var frivilligt borde kvinnan ha sagt till personalen efter första våldtäkten. Eller var hon så borta och omtöcknad.
Mer
9 år 2 veckor sedan #733118 av Admin1
Ja, det var lite skumt att hon inte anmälde redan den första våldtäkten och att det var personalen, som upptäckte den tredje.
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
9 år 2 veckor sedan #733122 av Miika
När jag blev inlagd akut förra året så fick jag dela rum som tur var med en kvinnlig patient. Jag vill absolut inte dela rum med en man
Mer
9 år 2 veckor sedan #733134 av Nissegossen
Är det inte vanligare nuförtiden att man får enkelrum och slipper rumskompisar? På Östra psykiatri som bara är några år gammalt är det enskilt rum som gäller. förr kunde man vara 6 man i samma sal. Men även då fanns enkelrum och jag har aldrig varit med om att en man och en kvinna delade rum, förutom ett par som var inlagda samtidigt. Man kan kalla dem hippies....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum