Hon var psykiatrins svåraste fall (Smålandsposten)

Mer
8 år 5 månader sedan #787366 av Geta
Temple Grandin med autism uppfann en krammaskin som gjorde henne lugn.

Mer
8 år 5 månader sedan #787381 av Kevick
När det gäller självskador så är det absolut bästa sättet att stoppa det att man inte ger patienten någon uppmärksamhet. Självskadande är ett beteende, inte en sjukdom. Beteendet "smittar", börjar en att skära sig följer fler efter eftersom de ser att denna får så mycket uppmärksamhet.

Dessa tjejer (mest tjejer) vill inte dö. Däremot brukar de ha ångest som de säger blir bättre om de skär sig. Om ni frågar mig så är ett sådant här beteende typiskt för borderlinetjejer.
Mer
8 år 5 månader sedan #787630 av Admin1
Jo vid borderline är självskador vanliga och dessutom kan de bli förbannade på omgivningen med häftiga känslokast, vilket tröttar ut omgivningen.
Mer
8 år 5 månader sedan #787664 av Nissegossen
Suck! Jag vet. Dock var det inga självskador inblandade.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 3 månader sedan #796370 av IngeF

Kevick skrev: När det gäller självskador så är det absolut bästa sättet att stoppa det att man inte ger patienten någon uppmärksamhet. Självskadande är ett beteende, inte en sjukdom. Beteendet "smittar", börjar en att skära sig följer fler efter eftersom de ser att denna får så mycket uppmärksamhet.

Dessa tjejer (mest tjejer) vill inte dö. Däremot brukar de ha ångest som de säger blir bättre om de skär sig. Om ni frågar mig så är ett sådant här beteende typiskt för borderlinetjejer.

Schizofreni diagnostiseres også gjennom adferd/samtaler om adferd. Ingen psykiater kan skille mellom schizoofreniadferd og schizofreni.
Mer
8 år 3 månader sedan #796488 av Admin1
adferd= beteende. Diagnosmanualerna finns med definierade diagnoser. Schizofrenibeteende är väl mer för råttor, möss etc dvs försöksdjur som inte kan kommunicera genom att prata.