Preppern är inte längre en galning

Mer
4 år 2 veckor sedan #1243364 av Richard
Nä, det där är gammalt o uttjatat... :mrgreen:
Men visst får jag frågor om det fortfarande...
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243366 av zoegas

Richard skrev: Nä, det där är gammalt o uttjatat... :mrgreen:
Men visst får jag frågor om det fortfarande...


Krossat grönt glas och självlysande klockor?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243369 av Richard
Ja, glas har jag kvar i form av nån skål, annars var det som du säger, självlysande klockor med radium-226, en grej i brandlarm med americium-241, uran-238 från nätet, thorium-232 från svetselektroder o tritium-3 som självlysande nyckelring. Det är förbjudet att ha! :evil:

1995 praoade jag hos sjukhusfysikern på Helsingborgs Lasarett, jädrans med radioaktiva grejer de hade! Jag var med om att tillverka bl.a. teknetium-99 o massa andra radioaktiva substanser! Men jag skötte ju mig o snodde inget, men jag fick lite varningstejper, klistermärken o fick låna en super-geigermätare.

Jag hade pillat ut lite americium ur brandlarm redan då o tog med det för att mäta det. Satte det intill en säkerhetskontroll, där man skulle kolla händerna efter man varit inne i rummet o luftslussen där man blandade till de radioaktiva ämnena, då började det tjuta o blinka röda lampor på hela avdelningen...
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1243372 av zoegas
Haha, och sen grejen med handgranaten. Får du ens komma dit ? :D

Häftig prao iaf. Jag fick åka lastbil.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243375 av Richard
Ja, det var nyårsafton 03/04, som jag cyklade o bröt benet. Men då hamnade jag på Ängelholms Lasarett. Jag hade en tom handgranat i jackfickan för att skoja om nyårssmällare med polarna. O jag hade bara permission från psykavdelningen, så när den trillade ut på golvet på akuten o jag efter alkohol, bensodiazepiner o morfin försöker sluddra fram att det inte är nått farligt, så blir man inte trodd! :?
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243428 av notwoodstock
Är inte det här en Preppertråd?