Vårdcentral satsar på psykiatrisjuksköterska (Vårdfokus)

Mer
8 år 3 veckor sedan #815810 av Admin1
Nackdelen är att vårdcentralen har lindriga till måttliga besvär. Lindriga besvär ger medicinering eller behandling mot psykiska besvär dålig eller ingen effekt. Det är vid måttliga besvär effekten börjar märkas, men vid svåra psykiska besvär ger medicinering bäst effekt. Den här typen av uppföljning är därför viktigast inom psykiatrin, som hanterar de kraftigaste symptomen. Positiv ändå till detta förutsatt att det finns psykiatrisjuksköterskor tillräckligt för psykiatrin. Jag kan tänka mig att sjuksköterskorna kan gilla detta jobb, eftersom det är självständigt, många säkert "tillfrisknar" och gör jobbet tacksammare än inom psykiatrin. Om det finns psyksköterskebrist kan kanske apoteken kan ta hand om uppföljningen mot ersättning.
Mer
8 år 3 veckor sedan #815848 av Nissegossen
Här har varit brist på sjuksköterskor och det har gått ut över personalen i första hand då de får puzzla med tider och olika ssk till samma patient. De har haft svårt för att finna tid för mig exv för min injektion och de har vid öppenvården stängt den vårdavdelning som var där. detta alltså inom öppenvården. Hur det är förövrigt har jag ingen aning om, men själv har jag haft en ssk som givit mig injektionen trots att hon borde gå i pension då hon är en bit över 65 år.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 3 veckor sedan #815850 av Geta
Jag frågade vad psykiatrisjuksköterskan mest sysslar med. Det är mest injektioner
sa hon. De har inte tid med samtal.
Mer
8 år 3 veckor sedan #816045 av Admin1
Kan bli om 5-10 år att apoteken ger depåinjektionerna. Det börjar komma depåinjektioner, som kan ges i armen t.ex Xeplion och Abilify Maintena. I USA börjar dessa ges på apotek.