Så försöker SD lura svenska folket (etc)

Mer
7 år 11 månader sedan #823836 av björk
Jag tycker Socialdemokratin vill bilda en enhet. Med kontenta plus den omgivande bakgrunden
ifråga. Som särpräglar flaggan för varje enhet. Ett lyckande av fortförfarande. En slags
egen gratulation att man pressat ut divorna och likt ett spindelnät som har ett fäste i centrum
likt syndikat över som begiver sin syn på de den saken det självklara. Det finns en del aspekter med
de. Felar det vilket det i frekvens gör mångdubbelt oftare än en blå regering. Men det felar bara
lite i taget. En blå regering felar sällan men felar den blir följderna tuffare per frekvens i fall nivå.
Bara det att livet i syndikatet bli lite utkramat trasa och inte lika magnifikt. Det ger varaktighet
men inte lika mycket att kämpa för. Vad finns att trakta då om det inte finns något att efterlysa.
Man lever sina dagar men det flåsande livet sporren till livet allså helbrägdagörarna har inga morötter
längre. Tänkas kan också vad som är modernt och tidstypiskt. Vad är man kapabel till att de synsätten
får bli en del av det fundamentala begrundandet som man inte lever primitivt utan att ha tänkt efter
rejält så att det blir ett skämigt koblaje tramp. Vem finns där för att torka skon/stöveln. Där har Ni svaret
inte en kus. Men det är per automatik sådant som vederfarighets sätt inte skall betänkas. Det är ett
av tjuvknepen i sådan politik som alla famnar efter och trånar efter. Somliga mår bra för att dom fått
som dom velat andra får tragiska livsöden. Vem kastar då strålkastarna åt dom. Just pre...cis "Åt dom".
Där är skillnaden i humanistiskt övergripande synsätt tolkning en tolkning rent skriftligt som förespråkar
via uppställd potentiellt läge situation. Det jag syftar tragiska livsöden åt dom "åt dom"....... Det får liksom ingen
klang eller briefing. Men det sopas helst under mattan. Endast speglar jag jag värderar ej. :)
Mer
7 år 11 månader sedan #823865 av Cosmos

zoegas skrev: Längst ner i artikeln står det ju att alla får mer pengar?

Just det. Ingen får det sämre. Utan det som poängteras av vänsterblaskan ETC är att SKILLNADERNA blir större. Fuck, säger jag. För mig spelar det ingen roll att ett mindre antal rika personer får mer i plånboken. Jag får ju också mer i plånboken! Jävla idioter. Typisk svensk avundsjuka.
(Och nej, jag röstar inte SD, men jag röstar borgerligt).
Mer
7 år 11 månader sedan #823873 av Cosmos

björk skrev: Jag tycker Socialdemokratin vill bilda en enhet. Med kontenta plus den omgivande bakgrunden
ifråga. Som särpräglar flaggan för varje enhet. Ett lyckande av fortförfarande. En slags
egen gratulation att man pressat ut divorna och likt ett spindelnät som har ett fäste i centrum
likt syndikat över som begiver sin syn på de den saken det självklara. Det finns en del aspekter med
de. Felar det vilket det i frekvens gör mångdubbelt oftare än en blå regering. Men det felar bara
lite i taget. En blå regering felar sällan men felar den blir följderna tuffare per frekvens i fall nivå.
Bara det att livet i syndikatet bli lite utkramat trasa och inte lika magnifikt. Det ger varaktighet
men inte lika mycket att kämpa för. Vad finns att trakta då om det inte finns något att efterlysa.
Man lever sina dagar men det flåsande livet sporren till livet allså helbrägdagörarna har inga morötter
längre. Tänkas kan också vad som är modernt och tidstypiskt. Vad är man kapabel till att de synsätten
får bli en del av det fundamentala begrundandet som man inte lever primitivt utan att ha tänkt efter
rejält så att det blir ett skämigt koblaje tramp. Vem finns där för att torka skon/stöveln. Där har Ni svaret
inte en kus. Men det är per automatik sådant som vederfarighets sätt inte skall betänkas. Det är ett
av tjuvknepen i sådan politik som alla famnar efter och trånar efter. Somliga mår bra för att dom fått
som dom velat andra får tragiska livsöden. Vem kastar då strålkastarna åt dom. Just pre...cis "Åt dom".
Där är skillnaden i humanistiskt övergripande synsätt tolkning en tolkning rent skriftligt som förespråkar
via uppställd potentiellt läge situation. Det jag syftar tragiska livsöden åt dom "åt dom"....... Det får liksom ingen
klang eller briefing. Men det sopas helst under mattan. Endast speglar jag jag värderar ej. :)

Bra björk. Mitt i prick!
Mer
7 år 11 månader sedan #823874 av Geta
De andra partierna tar ju mer och mer efter SD:s politik. Det som tidigare var
otänkbart är nu rumsrent.
Mer
7 år 11 månader sedan #823890 av Richard
Jag kan tyvärr inte lita på ETC's artiklar. Eftersom det var nån artikel med rubriken "Sd röstar för lägre pensioner". I själva verket var det alliansens budget som Sd gav sitt stöd till. Men ETC skyller allt på Sd.

F.ö. håller jag på Trump!
Mer
7 år 11 månader sedan #823909 av Kevick
Uppriktigt sagt så är jag inte speciellt intresserad av valet i USA. Denna är världens enda supermakt och får inget motstånd vad man än gör. Trump är en clown med sina fula tupé, men jag tror att här i Sverige är rapporteringen mycket filtrerad. Man hycklar inte med vilken kandidat man vill se som president.
Så jag ska läsa på lite innan jag bildar mig en uppfattning om Trump. (Har iaf befunnit mig vid Trump tower i New York, det är en av de högsta byggnaderna i staden, Manhattan.)