Vad kan jag äta mot krypningar & kramper?

Mer
7 år 11 månader sedan #830346 av Nissegossen
Finns det något man kan äta för att få bort myrkrypningar i benen? Jag har både krypningar och lite kramper i benen på natten. /sömnlös
www.expressen.se/halsoliv/sofia- ... --kramper/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #830374 av Admin1
Har man antipsykotika och får myrkrypningar, så kan man byta till ett preparat med mindre dopaminblockerande effekt.
Mer
7 år 11 månader sedan #830398 av Nissegossen
Jag har länge haft ett kosttillskott av tabletter med Magnesium, får köpa en ny burk då de tog slut för någon vecka sedan. Har D-vitamin, men gör att uppehåll under sommaren då det knappast behövs. Får det på recept från min psykiatriker och har nyss hämtat ut en ny förpackning. Tar dem under höst, vinter och vår. D-vitaminet jag får utskrivet går på högkostnadskortet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #830399 av Nissegossen
Rent akut vid kramp om ni inte har Magnesiumtabletter går krampen över med saltgurka eller saltgurka juice, vilket saltgurkan ligger i. Finns vid vätskestationer vid långlopp. Amerikanarna kom på det och har länge använts vid amerikanska college.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #833141 av skrutt
Myrkryp kan bero på felaktig dos av neuroleptika. Justeras den kan det försvinna helt.
Mer
7 år 11 månader sedan #833146 av boe

Nissegossen skrev: Finns det något man kan äta för att få bort myrkrypningar i benen? Jag har både krypningar och lite kramper i benen på natten. /sömnlös
www.expressen.se/halsoliv/sofia- ... --kramper/



Jag brukar äta Nouvulacol (mot sur mage) den innehåller mycket magnesium. Det hjälper mig att dämpa RLS.